53 برگزيده مسابقات قرآنی مدهامتان در گيلان تجليل شدند
کد خبر: 4191959
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

53 برگزيده مسابقات قرآنی مدهامتان در گيلان تجليل شدند

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در مراسم تجلیل از 53 برگزيده مرحله استانی شانزدهمين دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در رشت گفت: مسجد مهد قرآن است و باید پایگاه فعالیت‌های قرآنی به صورت تخصصی باشد.

تجلیل از برگزیدگان مسابقات استانی مدهامتان در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان روز گذشته، 13 دی‌ماه در مراسم تجلیل از 53 برگزیده مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در رشت ضمن تبریک روز زن و با تأکید بر ترویج سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه، اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) مردم راه را گم کردند و حضرت فاطمه(س) راه الهی را به مردم نشان داد.

وی با بیان اینکه سیره حضرت زهرا(س) نشان‌دهنده نقش پررنگ زن در جامعه اسلامی است و این الگویی است که اسلام از زن ارائه می‌دهد، افزود: ایشان در طول زندگی خود به عنوان یک نمونه الهی از زنان با ارزش و قدرت در حمایت از ولایت شناخته می‌شوند.

حاجتی با اشاره به الگوی سوم زن و بیان اینکه زن باید بر مبنای آموزه‌های اسلامی، شخصیت و هویت خود را بشناسد تا در اجتماع حاضر باشد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگترین نمونه این امر است که هم خانواده و حیا را حفظ می‌کند و هم بزرگترین تأثیر را در جامعه دارد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به برگزاری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان بیان کرد: استعدادهای خوبی را در این مسابقات شاهد بودیم که باید مسیر بالندگی و پیشرفت خود را با تداوم حضور در مسجد طی کنند.

حاجتی با بیان اینکه امروز تعداد کانون‌های مساجد استان به بیش از هزار کانون رسیده است، گرچه شاهد ضعف‌هایی هم بودیم اما سعی کنونی ما احیا کارکردهای مسجد است، تصریح کرد: مسجد مهد قرآن است و باید پایگاه فعالیت‌های قرآنی به صورت تخصصی باشد.

وی با تأکید بر احیا کارکردهای مسجد گفت: گرچه مشکلاتی وجود دارد اما باید مسئله را ریشه‌یابی و حل کرد تا همه امور با محوریت مساجد انجام شود. هدف‌مان برگزاری فعالیت‌های فرهنگی هنری در کنار فعالیت‌های قرآنی در مساجد است.

حاجتی پرورش نیروهای مؤمن و متعهد انقلابی را از دیگر کارکردهای کانون‌های مساجد اعلام کرد و گفت: تربیت کودکان و نوجوانان در مساجد چند بعدی است و کسی که در مسجد تربیت می‌شود چند بعدی رشد می‌یابد. مسجد مرکز حکمرانی در اسلام است و باید محور همه فعالیت‌ها بوده و حکمران در محل باشد.

انتهای پیام
captcha