عمل به فرامین قرآن ایران اسلامی را قدرت منطقه کرده است
کد خبر: 4211377
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
علیرضا کاوند:

عمل به فرامین قرآن ایران اسلامی را قدرت منطقه کرده است

رئیس دانشکده علوم قرآنی تهران با اشاره به آیه لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ ... گفت: دهه‌ها جنایات صهیونیست‌ها و اعتراضات مردم جهان به آن و در ادامه شکستن هیمنه این رژیم از سوی ایران و نیروی مقاومت نشان داد که «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَاد».

حمله ایران به اسرائیل نشان داد مدیریت منطقه در دست ایران است

علیرضا کاوند، رئیس دانشکده علوم قرآنی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد عملیات نظامی «وعده صادق» که طی روزهای گذشته از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفت و همچنین مبانی قرآنی آن گفت: پس از چندین ماه جنایت رژیم صهیونیستی در منطقه غزه و شهادت بیش از 33 هزار زن، مرد، کودک، جوان و نوجوان و تخریب مراکز دولتی و عمومی و منازل مردم غزه، در عمل وحشیگرانه دیگری این رژیم، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را در دمشق مورد اصابت موشک قرار داد. 

وی افزود: متأسفانه در این حادثه تعدادی از مستشاران نظامی و سربازان جان بر کف نظام مقدس جمهوری اسلامی که همواره در خط مقدم مبارزه با داعش و گروه‌های تکفیری بودند به شهادت رسیدند. این تجاوز در حالی بود که کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها از نظر دیپلماتیک جزء مناطق حفاظت شده هستند، این اقدام نابخردانه‌ای که اسرائیلِ غاصب انجام داد مورد خشم بسیاری از مردم جهان قرار گرفت. مردمی که تا همین چند هفته اخیر در مناطق مختلف جهان مشغول تظاهرات علیه جنایات رژیم صهیونیستی بودند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی تهران با اشاره به اینکه بعد از این اتفاق مسئولان نظامی و رهبر معظم انقلاب اعلام کردند، سیلی محکم و تنبیه بسیار جدی برای رژیم غاصب صهیونیستی در نظر گرفته‌اند، گفت: بعد از انقلاب سال 1357 تاکنون بسیاری از دانشمندان و شخصیت‌های علمی ما با ترور به شهادت رسیده‌اند و لذا جا داشت یک پاسخ محکم و بسیار حکیمانه به این جنایات داده شود.

کاوند با اشاره به اینکه بزرگان زیادی را از دست دادیم که موتور پیشرفت کشور در عرصه‌های نظامی، علمی، اجتماعی و ... بودند، گفت: بزرگانی که از پیشگامان مبارزه با استکبار جهانی و به ویژه دولت غاصب اسرائیل بودند. حرکتی که نظام جهوری اسلامی از طریق 10 استان انجام داد و موشک‌ها و پهپادهایی که به سمت رژیم صهیونیستیِ جنایتکار شلیک شد، نقطه عطفی در معادلات دنیا شد و بسیاری دانستند آن هیمنه و تصویری که رژیم غاصب آن را تبلیغ می‌کرد و ادعا داشت هیچ نیروی نظامی قدرتمندتر از آنها نیست، فرو پاشید و همگان دانستند گنبد آهنینشان شکننده است، موضوعی که نشان داد این رژیم رفتنی است و چه بسا قبل از 25 سالی که مقام معظم رهبری فرمودند، ریشه‌کن شود.

کاوند تصریح کرد: همانطور که در رسانه‌ها مطرح شد، یهودیان راستگرای ارتدکس و کسانی که معتقدان و باورمندانِ واقعی به تورات حضرت موسی(ع) و عهد عتیق هستند، بارها مخالفت خودشان را با یهودیان صهیونیست اعلام کرده‌اند، اینها هم در خود فلسطین اشغالی بودند و علناً با رفتارهای جنایتکارانه یهودی‌های صهیونیست مخالفت کردند. یهودی‌های غیر صهیونیست در سایر کشورها به ویژه در آمریکا و فرانسه و کسانی که معتقدند ادیان دیگر و افراد دیگر می‌توانند مثل یهودی‌ها زندگی کنند و برای حق حیات آنها ارزش قائل هستند، مخالفت خود را با همه جنایت‌های این رژیم اعلام کرده‌اند. در همین ایامی که در فلسطین اشغالی درگیری بین حماس و دیگر گروه‌های مقاومت با رژیم اشغالگر قدس در جریان بوده است، یهودیان غیر صهیونیست مخالفت خود را بارها اعلام کرده‌اند. همه اینها نشان داده یهودیان امروزی به یهودیان راست‌کردار و بدکردار قابل تقسیم‌ هستند.

این استاد دانشگاه به آیه 82 سوره مبارکه مائده اشاره و اظهار کرد: خدواند در این آیه قرآن کریم فرموده است «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ ...» با توجه به این آیه مشخص است که یهودیان در زمان پیامبر(ص) با مومنین و مسلمانان بسیار عداوت به خرج می‌دادند، اینها کسانی بودند که پیامبر بیش از هشت معاهده با آنها داشت، اما تمام این معاهدات را شکستند و با دولت نوظهور اسلامی مخالفت و فتنه‌گری کردند و بالاخره در بسیاری از جنگ‌ها که پس از این فتنه‌گری‌ها رخ داد، شکست خوردند، شکست‌هایی که امیرالمؤمنین(ع) نقش اساسی در تحمیل آن به یهودیان داشت.

وی با اشاره به اینکه یهودیانی که آن زمان معاهدات خود را با پیامبر نقض کردند، همین یهود صهیونیست فعلی هستند، بیان کرد: در پروتکل‌های علمای صهیون آمده است که همه انسان‌ها به جز قوم بنی‌اسرائیل حیوان هستند و باید بنده یهودیان باشند. صهیونیست‌ها برای حیات هیچ کسی ارزش قائل نیستند و همین باعث شده این جنایت‌ها را نسبت به هر فردی انجام دهند. 

رئیس دانشکده علوم قرآنی تهران گفت: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باعث شد به این نتیجه برسیم که وعده‌ خداوند در خصوص به ارث بردن زمین از سوی مستضعفان تحقق پیدا کند. در آیه پنجم سوره مبارکه قصص آمده است که «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» یعنی ما اراده کرده‌ایم که زمین در اختیار مستضعفین قرار گیرد، بر آنها منت گذاشتیم و آنها را پیشوا، پیش‌قراول، پیشگام و وارث قرار دادیم.

وی افزود: مردم ایران که در دولت‌های مختلف به ویژه در دولت پهلوی اول و دوم مورد ستم واقع شدند، با انقلاب اسلامی از این ستم خارج شده و خود مردم وارث خاک ایران شدند. مردم مظلوم فلسطین هم به زودی سرزمین‌شان را تصاحب خواهند کرد و قدس آزاد خواهد شد. همین الان هم شاهد خروج صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی هستیم.

کاوند تصریح کرد: این جنایات صهیونیست‌ها نشان داد که «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَاد» است. به کمک گروه‌های مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، یمن و ... قدرت پوشالی و تهی اسرائیل به زودی بیش از پیش به افول خواهد رفت. برخی این شبهه را وارد می‌کنند که چرا ایران در این سطح به رژیم صهیونیستی حمله کرد؟ این سیلی محکم حاصل بررسی‌های مختلف نسبت به حجم مشکلاتی که برای مردم ما و برای سایر مردمان دنیا در این چند دهه ایجاد شده بود، زده شد. نتیجه محکم این حملات این بود که از این پس ایران هر لحظه اراده کند می‌تواند اسرائیل را شخم بزند. 

این استاد دانشگاه گفت: صهیونیست‌ها می‌خواستند جنگ را از داخل سرزمین اشغالی به خارج آن منتقل کنند و ایران و آمریکا را وارد یک نبرد همه‌جانبه و طولانی مدت کنند، اما ایران با درایت و رفتار حکیمانه نشان داد اجازه انتشار جنگ به خارج از اسرائیل را نخواهد داد و معادلات منطقه را در اختیار خود دارد.

کاوند در پایان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به زودی بساط خود را جمع کند و بداند که این سرزمین مربوط به فلسطینیان بوده و مالک اصلی آن نسل در نسل فلسطینیان بوده‌اند. 

انتهای پیام
captcha