اقدامات فرهنگی فراجا تداوم یابد
کد خبر: 4212206
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳

اقدامات فرهنگی فراجا تداوم یابد

دادستان کل کشور گفت: اقدامات اخیر فرهنگی فراجا که در سطح کشور آغاز شده، قابل تقدیر است و باید همچنان تداوم پیدا کند و حقوق اجتماعی جامعه همواره مورد توجه باشد.

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشوربه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد، دادستان کل کشور، امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دادگستری استان یزد گفت: حقوق اجتماعی و نظام بر حقوق فردی ارجحیت دارد و باید همواره حقوق اجتماعی در اولویت قرار داشته باشد و امنیت و آسایش جامعه در همه امور برای دستگاه قضایی نیز مهم است بنابراین قضات نیز باید در اقدامات فرهنگی فراجا همراهی کامل را داشته باشند.
 
وی ضمن تشکر از نیروهای جان برکف فراجا در راستای تأمین امنیت مردم بیان کرد: جامعه ما یک جامعه اسلامی است و باید احکام اسلامی در این جامعه به درستی اجرا شود، طرح حجاب و عفاف با استمرار و اقتدار ادامه خواهد داشت و باید تلاش کنیم تا عامل بیداری مردم در برابر نقشه‌های دشمن باشیم و ضابطان ما نسبت به افرادی که در این امر کوتاهی می‌کنند برخورد جدی خواهند داشت. 
 
موحدی‌آزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آزادی از شعارهای اصلی انقلاب ما است گفت: این موضوع بخش‌های مختلف دارد که قابل تفسیر و تعبیر است البته در اصل ۱۵۶ قانون اساسی از وظایف قوه قضاییه نیز تأمین آزادی‌های مشروع است. اخیراً لایحه حقوق عامه تکمیل و به معاون حقوقی قوه قضاییه داده شده که باید پیگیری شود تا دادستان‌ها بدانند تکلیف قانونی چیست و حقوق عامه کاملاً مشخص باشد و آزادی‌های مشروع نیز از مطالبات مقام معظم رهبری است.
 
وی افزود: آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق احکام شریعت باشد و نباید مزاحم حقوق دیگران شود و مواردی که در تعارض است باید تصمیم‌گیری و بررسی تا این مشکلات رفع شود. انقلاب اسلامی ایران با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به پیروزی رسید و استقلال ابعاد مختلفی دارد که قسمت مهم آن نیز استقلال سیاسی است. امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقل‌ترین نظام دنیاست و در تصمیمات و همچنین وضع قوانین و انتصابات هیچ قدرت خارجی دخالت ندارد و در طول تاریخ هیچ زمانی کشور ایران این مقدار استقلال سیاسی را نداشته است.
 
دادستان کل کشور گفت: انتخابات به صورت میانگین همه ساله از ابتدای انقلاب تاکنون برگزار شده و حتی در دوران جنگ نیز انتخابات برگزار شد و سال گذشته زیر بمباران تبلیغات دشمنان ملت ایران، انتخابات به خوبی برگزار شد. اسلامیت نظام نیز در مسیر حرکت بوده و در بسیاری از موارد موفقیت‌های خوبی حاصل شده، اما در برخی موارد فاصله داریم و امیدواریم مجلس بعدی که شکل می‌گیرد بیشتر تلاش کند و برای نزدیک‌تر شدن قوانین به دستورات اسلام و حل مشکلات مردم در سایه احکام اسلامی وضع قوانین داشته باشد. حق نظام، مقدم بر حقوق فردی است؛ برای این نظام ۳۰۰ هزار شهید داده و لذا اگر حقوق فردی با حق اجتماعی منافات داشته باشد حق نظام، مقدم است.
 
موحدی‌آزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: با توجه به شعار سال باید به صورت ویژه بخش خصوصی و تعاونی ها که در اصل ۴۴ نیز تاکید شده مورد توجه قرار گیرند. یزدی‌ها در این زمینه صاحب نظر هستند و برخی از شهرهای استان یزد بیش از ۱۵۰ هزار کارگر جذب کرده که نشان از تلاش و پشتکار استان یزد در عرصه اقتصادی است و لذا در زمینه تحقق شعار سال نیز این استان می‌تواند به عنوان الگوی کشور عمل کند.
 
یادآور می‌شود در این مراسم از خدمات پنج‌ساله غلامعلی دهشیری تجلیل و حجت‌الاسلام حسین طهماسبی، به عنوان مدیرکل دادگستری استان یزد معرفی شد. همچنین در این مراسم مهدی تشکری بافقی به عنوان معاون قضایی دادگستری استان یزد معرفی و غلامعلی دهشیری به جای وی، به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد انجام وظیفه می‌کند.
انتهای پیام
captcha