روز شهرکرد فرصتی برای معرفی توانمندی‌های این شهر است
کد خبر: 4212855
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

روز شهرکرد فرصتی برای معرفی توانمندی‌های این شهر است

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه روز شهرکرد باید فرصتی باشد تا داشته‌ها و توانمندی‌های شهر معرفی شود، گفت: آثار تاریخی، ادبا، علما، شهدا و شخصیت‌های مهم این شهر باید به خوبی معرفی تا تأثیرگذاری آن‌ها مشخص شود، همچنین لازم است برای توانمندی‌ها، طبیعت زیبا و برخی صنایع دستی که مختص این شهر است اقداماتی در این زمینه صورت گیرد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه در جمع اعضای مرکز شهرکردشناسی، اظهار کرد: روز شهرکرد فرصتی ارزشمند است که باید مفاخر، علما و ادبای بزرگی که داشته مورد توجه قرار گیرند، ۳۱ اردیبهشت‌ امسال را به عنوان روز شهرکرد برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: فضلا، اساتید دانشگاهی، مسئولان و هنرمندانی که در سطح ملی جزو سرمایه‌ها و داشته‌های این شهر بوده باید به آن‌ها توجه جدی شود، در حقیقت این افراد به عنوان افتخار باید به نسل فعلی و آینده شناسانده شوند.

حیدری بیان کرد: با توجه به اعتباراتی که به استان تخصیص یافته تلاش شده اعتبارات به صورت عادلانه به مرکز استان تزریق شود و تا جایی که ممکن بوده حق این شهر ادا شده و در سفر دوم به طرح توسعه فرودگاه و تخصیص اعتبار برای راه آهن به طور جد پرداخته شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید به زیبایی شهر، ورودی و مبلمان شهری توجه ویژه شود، تصریح کرد: یکی از خصوصیات خاص شهرکرد، آب و هوای مطبوع و طبیعت زیبا است، مرتفع‌ترین مرکز استان که به بام ایران معروف است و یک برند در کشور به شمار می‌رود که باید به آن توجه شود.

وی بیان کرد: باید روز شهرکرد فرصتی باشد تا داشته‌ها و توانمندی‌های شهر معرفی شود، آثار تاریخی، ادبا، علما، شهدا و انسان‌های مهمی که داشته باید به خوبی معرفی تا تأثیرگذاری آن‌ها مشخص شود، همچنین لازم است برای توانمندی‌ها، طبیعت زیبا و برخی صنایع دستی که مختص این شهر است اقداماتی در این زمینه صورت گیرد.

حیدری تأکید کرد: باید دبیرخانه دائمی برای روز شهرکرد تشکیل و کارگروه‌هایی ذیل آن دبیرخانه فعال شوند تا از نقطه نظرات افراد استفاده شود و نظرات به سال‌های آینده تعمیم داده شود.

وی با اشاره به وجود آثار تاریخی در شهرکرد و لزوم احیای آنها، تصریح کرد: لازم است آثار تاریخی که به مخروبه تبدیل می‌شوند از ظرفیت بخش خصوصی و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت تلفیقی در راستای احیای آن‌ها استفاده شود که یکی از نمونه آثار احیا شده، تالار آیینه شهرکرد است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید با تعامل بیشتر، وحدت و همدلی و انسجام موضوعات دنبال شوند، گرچه از ظرفیت نخبگان این شهر استفاده می‌شود.

حیدری افزود: سال گذشته در جشن روز شهرکرد بیان کردم که شهرکرد به عنوان مرکز استان، رنگین کمان اقوام مختلف است، یعنی این ظرفیت را مردم مرکز استان دارند که میزبان قومیت‌های مختلف باشند و این موضوع نقطه قوت این شهر به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: یکی از روش‌های تأثیرگذار زبان هنر است که با استفاده از زبان هنر می‌توان اقدامات بسیاری برای شهر انجام داد، گرچه خلأهایی وجود دارد و مباحثی مغفول واقع شده که باید جبران و با جدیت پیگیری شوند.

وی، توسعه مراکز بهداشتی، درمانی و ورزشی در مرکز استان را از برنامه‌های جدی بیان کرد و گفت: در سفر دوم واگذاری منظریه به شهرداری یکی از مصوبات بود که اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آن مصوب شد، همچنین مباحثی از جمله تکمیل کمربندی‌ها به منظور خروج شهر از ترافیک و مباحث زیر گذر و روگذر به صورت جد دنبال می‌شود.

حیدری در پایان گفت: قرار است از پروژه‌های شهرداری بازدید ویژه انجام دهم زیرا بسیار مهم است و باید به مرکز استان به عنوان یک برند پرداخته شود، یعنی باید به صورت ویژه اقدامات اساسی برای مرکز استان انجام شود.

انتهای پیام
captcha