نگرانی مسلمانان هندی از هندوهای افراطی
کد خبر: 4212861
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰

نگرانی مسلمانان هندی از هندوهای افراطی

مسلمانان یکی از شهرهای هند پس از کشته شدن چند نفر از آن‌ها توسط هندوهای افراطی، نگران ادامه اقدامات خشونت‌آمیز این گروه هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، روزنامه لاکروا در گزارشی درباره وضعیت مسلمانان هند نوشت: مسلمانان شهر والدوانی در شمال هند همچنان در شوک به سر می‌برند و به بازگشت همزیستی مسالمت‌آمیز با اکثریت هندو امیدوار هستند. این وضعیت پس از آن به وجود آمده است که 6 نفر از مسلمانان منطقه در جریان سرکوب شورش‌های سه ماه پیش کشته شدند که پس از تخریب یک مسجد در این به وجود آمد.

این روزنامه در گزارش خود با تعدادی از مسلمانان این منطقه که در جریان شورش‌ها به خانه و دارایی‌های آن‌ها آسیب جدی وارد شده، گفت‌وگو کرده است.

این درحالی است که به گفته مسلمانان این منطقه آن‌ها در گذشته با هندوها مشکلی نداشته‌اند و حتی اعیاد مذهبی را با یکدیگر جشن می‌‎گرفته‌اند. 

خشونت‌ها در شهر یک میلیون نفری هالدونی در ایالت اوتاراکند در شمال هند، زمانی رخ داد که بولدوزرها یک مسجد و یک مدرسه قرآنی در بانبولپورا را تخریب کردند و مقامات مدعی بودند که این بناها به صورت غیر قانونی ساخته شده است.

در نتیجه جمعیت زیادی از مسلمانان خشمگین به سمت ماشینآلات و اسکورت پلیس همراه این ماشین‌آلات سنگ پرتاب کردند و یک پاسگاه پلیس را آتش زدند که به کشته شدن 6 نفر و زخمی شدن 10 نفر دیگر منجر شد.

سیاست اخراج مسلمانان از هالدونی همچنان به شدت توسط مقامات محلی حمایت می‌شود که تحت رهبری رئیس اجرایی ایالت اوتاراکند که عضو قدیمی حزب ملی گرای بهاراتیا جاناتا (BJP) نیز هست، دنبال می‌شود.

این حزب بدون روی آوردن به اقدامات سازماندهی شده درحال تخریب زیارتگاهها و مراکز اسلامی هند است.

یک فعال محلی خشمگین که از ترس انتقام از افشای هویت خود امتناع کرد، گفت: زمانی که من جوان بودم مسلمان بودن مشکلی نداشت، اما اکنون در ترس زندگی می‌کنیم. بیش از 100 خانواده هالدوانی را ترک کرده‌اند. آن‌ها آنچه را که می‌توانستند برداشتند و رفتند. درست مانند اتفاقات خشونت‌آمیزی که در جریان جدایی پاکستان از هندوستان رخ داد.

انتهای پیام
captcha