جهاد تبیین، امیدآفرینی و گفتمان‌سازی در تبلیغات اسلامی قزوین
کد خبر: 4066738
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

جهاد تبیین، امیدآفرینی و گفتمان‌سازی در تبلیغات اسلامی قزوین

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: جهاد تبیین، امیدآفرینی و گفتمان‌سازی رویکرد ماست و امیدواریم بتوانیم توسط حلقه‌های میانی که مجموعه‌های نخبگانی، فعالان فرهنگی، رسانه‌ها و مجموعه‌های اثرگذار هستند این رویکرد را محقق کنیم.

پورآرین تبلیغات اسلامی قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف پورآرین، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، یکشنبه پنجم تیر ۱۴۰۱ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اهداف کلان سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدا تاکنون بیان کرد: احیا و اشاعه اندیشه تابناک اسلام، ترویج اخلاق اسلامی، دفاع از اصول اسلام، دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، شناخت توطئه‌های فرهنگی دشمن، مبارزه با تحجر، گسترش کمی و کیفی تبلیغات و برانگیختن احساس مسئولیت عمومی در قبال نظام از جمله اهداف عالیه سازمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: طراحی شیوه‌های تبلیغی نوین و فراگیر، احیای روش‌های سنتی سازگار با موازین اسلامی و حذف یا اصلاح شیوه‌های سنتی نامتناسب با ارزش‌های اسلامی رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تحقق اهداف است.

وی در ادامه گفت: یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در شرایط کنونی تبیین و شناساندن معارف و ارزش‌های اسلامی برای مردم به ویژه جوانان و نیز برنامه‌ریزی، ساماندهی و پشتیبانی برای اعزام مبلغین به مناطق محروم و کم برخوردار است.

پورآرین با اشاره به آمار هیئت‌ها و مراکز فرهنگی ثبت شده در سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین ۱۲۴۰ هیئت مذهبی، ۱۲۷ کانون فرهنگی تبلیغی ثبت شده و ۱۳۰۳ نفر مداح دارای مجوز داریم.

وی اضافه کرد: ۵۵ مجوز جدید برای هیئت‌های مذهبی، ۲۹ مجوز جدید برای کانون‌های فرهنگی و ۸۱ مجوز جدید برای این تعداد مداح در استان قزوین ثبت شده است.

این مسئول تصریح کرد: در سطح استان قزوین برای تبلیغ، ۲۱ امام محله در مناطق شهری داریم و ۱۰۰ امام روستا در روستاها مستقر هستند.

وی بیان کرد: تلاش داریم در استان قزوین ظرفیت‌های موجود مثل امامان محله و روستا را تقویت کنیم و در ادامه به ظرفیت‌های مغفول مانده توجه ویژه‌تری داشته باشیم به عنوان مثال قصد داریم موج نوجوانان دهه هشتاد و دانش آموزان کنشگر را شناسایی کنیم، شناسایی جامعه معلمان فعال و پرانگیزه نیز از جمله مواردی است که به صورت ویژه به آن خواهیم پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: ۲ رویکرد مهم سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین مردمی سازی جریان تبلیغ و توجه ویژه به فضای رسانه‌ای است.

وی گفت: مردمی‌سازی تبلیغ برای ما مهم است چراکه تبلیغ دین وظیفه یک گروه خاص نیست و این موضوع مردمی‌سازی به واسطه ارتباط‌گیری با نخبگان و راهبری آن‌ها صورت خواهد گرفت و مدل ارتباطی با جریان نخبگانی و توده‌های مردم از طریق شبکه‌سازی اتفاق خواهد افتاد.

پورآرین خاطرنشان کرد: توجه ویژه به فضای رسانه‌ای را در دستور کار قرار خواهیم داد چراکه دشمن در جنگ رسانه‌ای است که هجمه‌های سنگین وارد می‌کند لذا ما تلاش داریم در این حوزه زیرساخت‌ها را تقویت و یا ایجاد کنیم که علی‌القاعده این موضوع زمان‌بر خواهد بود.

این مسئول در پایان تأکید کرد: جهاد تبیین، امیدآفرینی و گفتمان‌سازی رویکرد ماست و امیدواریم بتوانیم توسط حلقه‌های میانی که مجموعه‌های نخبگانی، فعالان فرهنگی، رسانه‌ها و مجموعه‌های اثرگذار هستند این رویکرد را محقق کنیم.

انتهای پیام
captcha