سفر يك روزه رئيس مركز ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور به خوزستان پايان يافت
کد خبر: 1030644
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳

سفر يك روزه رئيس مركز ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور به خوزستان پايان يافت

سفر يك روزه حجت‌الاسلام حميد محمدي، رييس مركز توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور 25 خردادماه با اما و اگرهای بسياری از سوی مسئولان موسسات قرآنی خوزستان انجام شد.


گروه فعاليت‌های قرآنی: سفر يك روزه حجت‌الاسلام حميد محمدي، رييس مركز توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور 25 خردادماه با اما و اگرهای بسياری از سوی مسئولان موسسات قرآنی خوزستان انجام شد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدی، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی و رئيس مركز توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور پنج‌شنبه، 25 خردادماه در سفری يك روزه در اهواز حضور يافت.


حضور مقامات ارشد و متوليان امور قرآنی در استان فی‌نفسه امری مطلوب، شايسته و در خور تقدير است اما اينگونه بازديدها همواره پيشامدهايی را با خود به همراه داشته و دارد.


اين سفر كه در مدت زماني كمتر از 12 ساعت و در قالب سفر يك روزه‌ای پيش‌بيني شده بود، روزنه اميدی برای مديران و فعالان موسسات قرآنی بود كه بتوانند دغدغه و مشكلات مرتبط با اين مقوله را از نزديك به حجت‌الاسلام محمدی و هيئت همراه منعكس كنند.


از سوی ديگر در اين سفر يك‌روزه بازديد از موسسات قرآنی نيز گنجانده شده بود و به اذعان بسياري از كارشناسان حضور نزديك مسئولان در مراكز فعال يكي از مهمترين مشوق‌های غير قابل انكار است اما موسسه اهل بيت‌(ع) اهواز تنها موسسه‌ای بود كه شاهد حضور حجت‌الاسلام محمدی بود.


در همايشی كه با عنوان تجليل از موسسات و فعالان قرآنی برتر صبح پنج‌شنبه برگزار شد، موسسات و افراد برتر قرآنی استان خوزستان در طی سال‌های 88 -91 معرفی شدند. اين در حالی است كه بسياری از مديران موسسات استان بر آنند كه ويژگي‌های انتخاب يك مدير و يا موسسه برتر اعلام شود تا بتوانند با توجه به اين موارد در سال‌های آينده، موسسه‌ای برتر باشند و از غافله موسسات برتر عقب نمانند.


در ادامه اين بازديد شامگاه پنج‌شنبه ديدار حجت‌الاسلام حميد محمدی با آيت‌الله سيد محمدعلی موسوی‌جزايری، نماينده ولی فقيه در استان خوزستان برگزار شد.


زمان برگزاری اين ديدار از سوی مسئولان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ساعت 19 اعلام شد كه پس از آن به ساعت 19:30 موكول شد و اين در حالي است كه برنامه ساعت 19 آغاز شده بود و تنها دستگاه ضبط صوت خبرگزاری قرآنی ايكنای خوزستان صحبت‌های حجت‌الاسلام سپهر، مديركل ارشاد خوزستان و حجت‌الاسلام محمدی را ضبط كرد و از ادامه حضور خبرنگاران در جلسه ممانعت به عمل آمد؛ اين در حالی است كه پوشش سفر يك روزه رئيس مركز توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور از سوی مسئولان ارشاد خوزستان بلامانع اعلام شده بود.


قاسم شميری، كارشناس‌ مسئول اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان درباره نتايج سفر حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدی، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی و رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور اظهار كرد: سفر وی در مباحث قرآنی خوزستان بسيار تأثيرگذار، مفيد و مثمرثمر بود.


وی ادامه داد: ثبات، وحدت و انسجام فعاليت‌های قرآنی استان خوزستان از ديگر نتايج سفر رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور به خوزستان بوده است.


شميری همچنين به برطرف شدن مشكلات موسسات قرانی خوزستان در پی سفر حجت‌الاسلام محمدی به خوزستان اشاره و تصريح كرد: برطرف شدن اين مشكلات شامل مواردی همچون رهن مكان مؤسسه قرآنی، حمايت‌های آموزشی و تجهيزات است. البته اين امر در صورتی تحقق می‌يابد كه مؤسسات قرآنی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دارای موافقت اصولی كه پس از مصاحبه و بررسی هيئت رسيدگی برای آنها صادر می‌شود باشند.


شميری درباره بازديد حجت‌الاسلام محمدی از موسسات قرآنی توضيح داد: به دليل كمبود وقت فقط مؤسسه قرآنی اهل ‌بيت(ع) اهواز مورد بازديد وی قرار گرفت.


وی ادامه داد: در زمان فعاليت دكتر خواجه‌پيری 2 نفر از كارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور مصاحبه در خوزستان حضور يافته بودند كه در آن زمان تنها موسسه‌ای كه مكان كافی داشت، اهل‌البيت بود و البته در آن زمان اين ديدار هيچگونه مصوبه‌ای در پی نداشت و فقط صرف بازديد بود.


كارشناس‌مسئول اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان درباره ديدار حجت‌الاسلام محمدی با آيت‌الله سيد محمدعلی موسوی‌جزايری، نماينده ولی فقيه در استان خوزستان گفت: اين نشست به‌صورت محرمانه برگزار شد.


وی تاكيد كرد: در اين سفر حجت‌الاسلام محمدی اميدواری بيشتری نسبت به فعاليت‌های قرآنی استان خوزستان داشتند و نتايج سفر وی را در كمتر از يك سال می‌توان در خوزستان مشاهده كرد.


شميری تصريح كرد: بر اساس دستور ويژه محمدی، خوزستان بايد به‌عنوان قطب قرآنی جنوب كشور شناخته شود و البته قول در نظر گرفتن بودجه نيم درصد فعاليت‌های قرآنی برای خوزستان توسط وی داده شده است.


كارشناس‌مسئول اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بيان كرد: سهميه حمايتی آموزشی و تجهيزات مورد نياز موسسات قرآنی با توجه به شدت گرما از ديگر برنامه‌های حمايتی نسبت به خوزستان است.

captcha