ساخت دارالشفای طفلان مسلم‌(ع) توسط ستاد بازسازی عتبات عاليات قزوين
کد خبر: 1179402
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶

ساخت دارالشفای طفلان مسلم‌(ع) توسط ستاد بازسازی عتبات عاليات قزوين

مسئول ستاد بازسازی عتبات و عاليات با بیان اینکه امكانات درمانی در حرم طفلان مسلم(ع) ضعيف است و روزانه 6000 زائر برای زيارت حرم طفلان مسلم(ع) حضور می‌يابند، گفت لازم ديديم كه دارالشفایی در زمینی با مساحت 500 متر برای درمان بيماران ساخته شود.


گروه اجتماعی: مسئول ستاد بازسازی عتبات و عاليات با بیان اینکه امكانات درمانی در حرم طفلان مسلم(ع) ضعيف است و روزانه 6000 زائر برای زيارت حرم طفلان مسلم(ع) حضور می‌يابند، گفت: لازم ديديم كه دارالشفایی در زمینی با مساحت 500 متر برای درمان بيماران ساخته شود.


محمد‌رضا صديقی، مسئول ستاد بازسازی عتبات و عاليات در قزوين در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه قزوين، عنوان كرد: در گذشته باز‌سازی حرم طفلان مسلم(ع) توسط مردم قزوین صورت گرفت و از سال 83 به بعد نیز بازسازی مجدد توسط قزوين آغاز شد.


صديقی افزود: در راستای طرح توسعه، 150 متر از ضلع جنوبی به فضای حرم طفلان مسلم‌(ع) اضافه شده است، سنگ‌كاری، آينه‌كاری و كاشی‌كاری انجام شده است، درب‌های سيد‌محمد‌(باب‌الجنة) و سيد‌ابراهيم‌(باب‌الحجة) لازم بود كه برای پسران مسلم‌ابن عقيل‌(ع) ساخته شود، اين درب‌ها در ورودی نصب می‌شود.


مسئول ستاد بازسازی عتبات عاليات گفت: ارتفاع درب‌های ساخته شده 3 متر و 70 سانتی‌متر و عرض آن 2 متر و 70 سانتی‌متر است هر درب دو لنگه دارد كه بيش از 2500 ساعت كار قلم‌زنی توسط هنرمندان اصفهانی انجام گرفته است.


وی ادامه داد: از بهترين چوب‌ها برای ساخت درب‌ها استفاده شده است، بعد از قلم‌‌زنی با مس با طلای ناب اين درب‌ها آبكاری طلا شده است و برای پشت درب‌ها از منبت‌كاری و معرق‌كاری استفاده شده است.


صديقی گفت: اين درب‌ها توسط بيش از 58 قطعه مينا، مينا‌كاری شده است كه خطاطی و اشعار مينا‌كاری توسط هنرمندان قزوينی صورت گرفته است.


مسئول ستاد بازسازی عتبات عاليات عنوان كرد: كار ساخت درب‌ها 20 ماه طول كشيده است، از ابتدای هفته جاری اين درب‌ها سفر خود را به كربلا آغاز كرده است كه برای رسيدن به مقصد از شهرهای همدان، كرمانشاه و ايلام عبور می‌کند و از مرز مهران وارد كشور عراق می‌شود.


صديقی ابراز کرد: با توجه به اينكه در حرم طفلان مسلم‌(ع) امكانات درمانی بسيار ضعيف بود و روزانه 6000 زائر برای زيارت حرم طفلان مسلم(ع) حضور می‌يابند لازم ديديم كه دارالشفایی برای درمان بيماران ساخته شود 500 متر زمين تهيه شد كه نقشه ساختمان دارالشفا توسط مهندسان نظام مهندسی قزوين كشيده شده است.


وی ادامه داد: هر طبقه اين دار‌الشفا 350 متر در دو طبقه است كه در مجموع 700 متر می‌شود كه پايه‌های آن نصب شده و سقف طبقه اول بنا شده است.


مسئول ستاد بازسازی عتبات عاليات گفت: شماره حساب 0107420742004 بانك ملی ايران پذيرای كمك‌های نقدی خيران برای ساخت دار الشفای در حرم طفلان مسلم‌(ع) را دارد.

captcha