دانشگاه قم در رشته‌ شیعه‌شناسی دانشجو می‌پذیرد
کد خبر: 1348797
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
در مقطع کارشناسی ارشد؛

دانشگاه قم در رشته‌ شیعه‌شناسی دانشجو می‌پذیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس پردیس دانشگاه قم گفت: پردیس خودگردان دانشگاه قم در رشته‌های شیعه‌شناسی و علوم قرآن و حدیث دانشجو می‌پذیرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، سیداحمد فاضلی، رئیس پردیس دانشگاه قم امروز، 9 دی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: پردیس خودگردان و مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه قم بر اساس مجوز شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در چارچوب برنامه توسعه و نیز سند چشم‌انداز 1404 جمهوری اسلامی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی 93-1392 اقدام می‌‌کند.



وی ادامه داد: گسترش زمینه دسترسی به فرصت‌های ارتقاء آموزشی و پژوهشی و همچنین مشارکت در استقرار جامعه دانش‌بنیان  با هدف پاسخگویی به تقاضای داوطلبان ایرانی و غیر‌ ایرانی از دیگر اهداف پذیرش دانشجو در پردیس دانشگاه تهران به شمار می‌روند.



وی با اشاره به این که پذیرش دانشجو در دو شیوه حضوری و مجازی صورت خواهد گرفت گفت: تحصیل همزمان دانشجویان دوره‌های مجازی در یکی از رشته‌ها و گرایش‌های حضوری، نیمه حضوری، مجازی و پردیس دانشگاه‌های دیگر مجاز است.



رئیس پردیس دانشگاه قم با اشاره به این که پذیرش در دوره‌های مجازی منحصراً برای شاغلین دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی است اظهار کرد: داوطلبان باید دارای حداقل سه سال سابقه کار با بیمه باشند.



فاضلی ابراز کرد: پذیرش دانشجو در پردیس خودگران و مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه قم مورد تایید وزارت علوم و با مجوز رسمی این وزارت خانه است و رسمیت مدرک آن هیچ تفاوتی با سطوح دیگر کارشناسی ارشد یا دکتری ندارد.



وی با اشاره به این‌که هزینه ثبت نام و اشتغال به تحصیل در پذیرش دانشجوی پردیس خودگردان و مرکز آموزش‌های الکترونیکی پردیس دانشگاه قم نسبت به سایر دانشگاه‌های دولتی بسیار پایین‌تر است عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب سایر اطلاعات و هم چنین مقایسه شهریه پذیرش دانشجو با دانشگاه‌های دیگر به آدرس اینترنتی WWW.QOM.AC.IR مراجعه کنند.



وی با اشاره به سایر رشته های مقطع کارشناسی ارشد حضوری در رشته‌های علوم انسانی گفت: این رشته‌ها شامل حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق مالکیت فکری، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، شیعه‌شناسی در گرایش‌های تاریخ، جامعه‌شناسی و کلام ، فقه و مبانی حقوق اسلامی، اخلاق در گرایش فلسفه اخلاق و علوم قرآن و حدیث می‌شود.



فاضلی ادامه داد: در رشته دکتری و در شیوه پذیرش دانشجوی حضوری نیز در رشته‌های ریاضی کاربردی گرایش تحقیق در عملیات، مدرسی الهیات ومعارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث، علوم قرآن و حدیث، فلسفه تطبیقی، کلام و الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی جذب خواهیم داشت.



وی افزود: جذب دانشجو در بخش مجازی نیز در رشته کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی خواهد بود و همانطور که ذکر شد ویژه شاغلین با حداقل سه سال سابقه کار است.



رئیس پردیس دانشگاه قم گفت: ثبت نام در پردیس خودگردان و مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه قم  از اول دی ماه آغاز شده و تا 14 دی ادامه خواهد یافت.

captcha