تبیین اندیشه‌های شهید مطهری؛ اولویت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین
کد خبر: 1401630
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

تبیین اندیشه‌های شهید مطهری؛ اولویت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین

گروه اجتماعی: مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی قزوین با بیان اینکه تمرکز بر نشر آثار شهید مطهری اولویت اصلی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان است، گفت: تمرکز بر فعالیت های قرآنی دانشگاهیان از دیگر راهبردهای معاونت فرهنگی است.

مهدی گلدوزها، مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه از نظر مقام معظم رهبری مبنای فکری انقلاب اسلامی  را می‌توان در اندیشه‌های شهید مطهری جستجو کرد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی قزوین به دنبال ارائه اندیشه‌های شهید مطهری با توجه به یک سیر و نظام فکری درست و نه به صورت کلیشه‌ای است.
وی بیان کرد: ایجاد تمدن نوین اسلامی  با افرادی محقق می‌شود که توانسته باشیم مبنای فکری انقلاب اسلامی را در اندیشه آنان نهادینه کرده باشیم و از این رو دوره‌های مطالعاتی آثار شهید مطهری بهترین ابزار برای این نهادینه سازی است.
گلدوز‌ها با بیان اینکه در سال گذشته یک‌ دوره سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در استان قزوین تحت عنوان زلال اندیشه برگزار شد، عنوان کرد: اولویت اصلی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین در سال جاری فعالیت گسترده در زمینه تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در سطح کشور خواهد بود.
وی از ثبت سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری تحت عنوان طرح سراسری زلال اندیشه در سرفصل‌های مصوب دوره‌های آموزشی خبر داد و گفت: اجرای طرح سراسری زلال اندیشه با حمایت دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.
مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قزوین اظهار کرد: همچنین با هدف ارائه خدمات گوناگون در زمینه مطالعه و سیرهای مطالعاتی مرکز فرهنگی‌ای و نیز در این زمینه تأسیس خواهد شد.
وی تأکید کرد: تمرکز بر فعالیت های قرآنی دانشگاهیان و نیز  فعال‌کردن دبیرخانه کرسی های آزاد اندیشی استان از دیگر راهبردهای این معاونت در سال جدید است.
گلدوزها در پایان یادآور شد: برای استفاده از تمامی پتانسیل‌های موجود در استان و دستگاه‌های مختلف در اجرای این طرح، باید دبیرخانه‌ای فرادستگاهی در استان تشکیل شود.

captcha