تحقق توسعه فعالیت‌های بهزیستی با همراهی خیران
کد خبر: 1457428
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
قائم‌ مقام سازمان بهزیستی تأکید کرد:

تحقق توسعه فعالیت‌های بهزیستی با همراهی خیران

گروه اجتماعی: همراهی خیران در همه زمینه‌ها موجب رشد و ترقی در جامعه شده و سازمان بهزیستی نیز، نیازمند تعامل هرچه بیشتر با این افراد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، در دیدار امام جمعه موقت قزوین و قائم مقام سازمان بهزیستی کشور که ظهر امروز، 14 مهر در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدحسن باریک‌بین، امام جمعه موقت قزوین ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان سازمان بهزیستی کشور در کمک به نیازمندان و محرومان گفت: سازمان بهزیستی با تلاش‌های خود توانسته گام‌های مؤثری در راستای کمک به محرومان و رشد و تعالی آنها بردارد که شایسته قدردانی است.
وی افزود: باید کارکنان این سازمان تلاش کنند تا با جذب خیران در جهت مشارکت بیشتر آن‌ها در برنامه‌های خود گام بردارند چرا که حضور آن‌ها می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود.

امام جمعه موقت قزوین توضیح داد: در استان قزوین برخی مؤسسات خیریه به‌وجود آمده‌ است که باید سازمان بهزیستی کشور توجه جدی به این مراکز کند. باید در مراجعه مردم به این مراکز عزت و کرامت آن‌ها در همه حال حفظ شود.

حجت‌الاسلام، عبدالرحیم شهسواری قائم مقام سازمان بهزیستی در امور مشارکت‌های مردمی نیز در این دیدار به نقش ارزشمند و مؤثر آیت‌الله باریک‌بین امام جمعه قزوین اشاره کرد و ادامه داد: وی یکی از شخصیت‌های مطرح و ماندگار در نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که در احیای مدارس علمیه نقش مؤثری داشته‌اند.

شهسواری با اشاره به مأموریت‌های این سازمان یادآور شد: سازمان بهزیستی یک سازمان حمایتی و اجتماعی است و بیش از 150 مأموریت برای آن تعیین شده و 20 هزار نفر نیز در این سازمان نقش فعال در زمینه خدمت به محرومان و نیازمندان دارند.

قائم مقام سازمان بهزیستی عنوان کرد: این سازمان به‌صورت شورایی تشکیل شده و خدمات خالصانه‌ای به مردم ارائه می‌دهد. اعتماد مردم به این سازمان مهمترین اصل است، باید اعتماد مردم که سرمایه اصلی این سازمان است، حفظ شود.

وی نقش روحانیان و ائمه جمعه در جلب مشارکت‌های مردمی را مهم برشمرد افزود: باید روحانیت و ائمه جمعه در این مسئله حضوری مؤثر داشته باشند و خیران را به این امر تشویق و ترغیب کنند.

به گزارش ایکنا، در پایان این دیدار حسین افشار مقدم، مدیرکل بهزیستی استان قزوین نیز گزارشی از برنامه این سازمان ارائه کرد.

captcha