دانشگاه علوم پزشكی تهران با دانشكده علوم حديث موافقت‌نامه همكاری امضا كردند
کد خبر: 1756977
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۱

دانشگاه علوم پزشكی تهران با دانشكده علوم حديث موافقت‌نامه همكاری امضا كردند

گروه انديشه و علم: يادداشت تفاهم‌همكاری در ديدار دكتر محمدباقر لاريجانی رئيس دانشگاه علوم پزشكی تهران با آيت‌ الله ری‌شهری رئيس دانشكده علوم حديث امضا شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، شعبه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث به نقل از روابط‌عمومی دانشكده علوم حديث، اين موافقت‌نامه برای استفاده از تجربه‌ها و توان بالقوه دانشگاه علوم پزشكی تهران و دانشكده علوم حديث و به منظور پاسخگويی به نيازهای روزافزون دانش‌پژوهان و مراكز علمی و پژوهشی مرتبط در داخل و خارج كشور و به عنوان مشخص‌كننده دامنه همكاری‌های متقابل ميان اين دو نهاد علمی، آموزشی و پژوهشی تنظيم شده است.
بنابراين گزارش در اين موافقت‌نامه 14 مورد همكاری و مدت اجرای آن دو سال پيش‌بينی شده كه با توافق طرفين قابل تمديد خواهدبود.
خاطرنشان می‌شود عوامل اجرايی اين موافقت‌نامه، مركز تحقيقات علوم قرآن، حديث و طب از طرف دانشگاه علوم پزشكی تهران و مركز آموزش‌های الكترونيكی از سوی دانشكده علوم حديث تعيين شده‌اند.
در بخشی از اين موافقت نامه آمده است، نظر به ضرورت انجام پژوهش‌های گسترده و عميق علمی در ميراث عظيم معارف اسلامی و رهنمودهای پزشكی قرآن كريم و روايات معصومين و با هدف بهره‌گيری از تجارب و توان بالقوه دانشگاه علوم پزشكی تهران و دانشكده علوم حديث، و به منظور پاسخگويی به نيازهای روز دانش‌پژوهان و مراكز علمی و پژوهشی مرتبط در داخل و خارج كشور، اين موافقت‌نامه به عنوان مشخص كننده دامنه همكاری‌های متقابل ميان اين دو نهاد علمی، آموزشی و پژوهشی تنظيم و منعقد می‌شود.
همكاری مشترك علمی، پژوهشی و آموزشی با بهره‌گيری از ظرفيت‌ها، تجارب و امكانات طرفين برای برنامه‌ريزی، اجرا، پايش و سامان‌دهی طرح‌های تحقيقاتی ميان رشته‌ای علوم اسلامی و علوم پزشكی و ارتقای آگاهی‌های علمی و اسلامی اعضای هيات علمی، محققان، كارشناسان و دانشجويان علوم پزشكی و علوم اسلامی و تجسم عينی وحدت و هم سويی حوزه و دانشگاه، موضوع اين موافقت‌نامه است.
captcha