لوح فشرده «آداب و مهارتهای يادگيری الكترونيكی» توليد و منتشر شد
کد خبر: 1843217
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۴

لوح فشرده «آداب و مهارتهای يادگيری الكترونيكی» توليد و منتشر شد

لوح فشرده كمك درس آموزش الكترونيكی(مجازی) با عنوان «آداب و مهارتهای يادگيری الكترونيكی» به تازگی از سوی دانشكده مجازی علوم حديث توليد و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دارالحديث، هدف از توليد اين لوح، آشنايی دانشجويان رسمی و ساير فراگيران دوره‌های آموزش الكترونيكی دانشكدۀ مجازی علوم حديث، با آداب كلّی علم آموزی از ديدگاه اسلام، و كسب مهارت‌های لازم، برای يادگيری دروس مختلف اعم از دروس رسمی دانشگاهی و دوره‌های آزاد از طريق شبكۀ اينترنت، و معرفی امكانات و ابزارهای آموزشی پايگاه اينترنتی دانشكدۀ مجازی علوم حديث عنوان شده است.
بر اين اساس، اين درس با عنوان «آداب و مهارت های يادگيری الكترونيكی» ار 5 مهرماه سال جاری برای استفاده كاربران بر روی سايت دانشكده مجازی قرار گرفت.
لوح فشردۀ «آداب و مهارتهای يادگيری الكترونيكی» نيز تهيه و در اختيار دانشجويان جديد الورود مقطع كارشناسی و كارشناسی ارشد دانشكدۀ مجازی علوم حديث قرار گرفت.
گفتنی است، اين لوح توسط حجت الاسلام و المسلمين «حسينی» تدريس شده، و در حال حاضربه عنوان يكی از دروس پيش‌نياز برای دانشجويان جديد الورود كارشناسی و كارشناسی ارشد در نظر گرفته شده و گذراندن آن الزامی است.
اين درس در 8 جلسه تدوين شده و عناوين جلسات آن بدين شرح است: لزوم آشنايی با آداب و اصول يادگيری (در اين جلسه، پس از بيان تصويری كلّی از مباحث اين درس، با توجّهی خاص به روايات معصومان (عليهم السلام)، به اهميت كسب علم و دانش، همراه با رعايت آداب آن پرداخته شده است.)/ مباحث مقدّماتی (در اين جلسه، ضمن تعريف يادگيری الكترونيكی و گذری بر تاريخچۀ آن، به مباحث مقدّماتی يادگيری الكترونيكی پرداخته شده است)/ پايگاه اينترنتی دانشكدۀ مجازی علوم حديث (در اين جلسه، صفحۀ اصلی پايگاه اينترنتی دانشكدۀ مجازی علوم حديث، توضيح داده شده است.)/ ميز كار (ميز كار، محيط مربوط به آموزش‌های الكترونيكی است كه در اين جلسه، شيوۀ ورود به ميز كار و برخی اجزای آن توضيح داده شده است.)/ مشاهدۀ دروس (در اين جلسه، به معرفی بستۀ آموزشی و بيان نكاتی در بارۀ شيوۀ مشاهدۀ دروس پرداخته شده است. معرفی نرم‌افزارهای مورد نياز و مباحث مربوط به لوح‌های فشرده (CD آفلاين) نيز در اين جلسه مطرح شده است.)/ ارتباطات زنده (Online) (در اين جلسه، به معرفی كلاس‌های آن‌لاين و شيوۀ ارتباط مستقيم بين استاد و دانشجويان و ساير شركت‌كنندگان در كلاس‌های آن‌لاين پرداخته شده است. همچنين، نرمافزار ياهو مسنجر به طور كامل معرفی شده و شيوۀ راه‌اندازی آن آموزش داده شده است)/ مباحثه (در اين جلسه، ابتدا به فوايد و اهميت مباحثه پرداخته شده و در ادامه، ضمن بيان شيوۀ مباحثات در فضای مجازی، «تالارهای پژوهش و گفت‌وگو» كه يكی از امكانات دانشكدۀ مجازی علوم حديث است، به طور تفصيلی تشريح شده است.)/ آسيب‌های محيط يادگيری الكترونيكی‌ (در اين جلسه، به طور كلّی به آسيب‌ها و تهديدهای موجود در فضاهای مجازی پرداخته شده و در ادامه، به آسيب‌های جسمانی ناشی از استفادۀ نادرست از رايانه اشاره‌ای گذرا شده است.)
ياداور می شود، آماده سازی ويرايش دوم اين درس در دستور كار قرار گرفته و طبق برنامه‌ريزی انجام شده، بهمن ماه امسال ارائه خواهد شد.
علاقه مندان برای تهيه اين لوح فشرده ميتوانند با فروشگاه الكترونيكی دانشكده مجازی علوم حديث به نشانی eshop.hadith.ac.irمراجعه كنند.
captcha