مربی متخصص قرآن؛ نياز موسسات قرآنی شهرستان ريگان
کد خبر: 2180815
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۱

مربی متخصص قرآن؛ نياز موسسات قرآنی شهرستان ريگان

گروه فعاليت‌های قرآنی: عضو هيئت مديره موسسه قرآن و عترت امام خمينی(ره) ريگان در استان كرمان، نياز به مربی متخصص را نياز اول موسسات قرآنی اين شهرستان در زمينه آموزش اعلام كرد.

«محمد وفايی» عضو هيئت مديره موسسه قرآن و عترت امام خمينی(ره) ريگان در استان كرمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در خصوص فعاليت‌های اين موسسه اظهار كرد: اين موسسه به طور رسمی از قبل از سال جاری شروع به فعاليت كرده است.
وی درباره روند صدور مجوز عنوان كرد: خوشبختانه روند صدور مجوز به همت مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور از سرعت خوبی برخوردار است و مسئولان مربوطه با سفرهای خود به مراكز استان و انجام مصاحبه‌های شفاهی كار صدور مجوز را تسهيل كرده‌اند.
وی ادامه داد: در شهر ريگان استقبال خوبی از فعاليت‌های قرآنی می‌شود ولی نياز شديدی به حمايت‌های مالی از جانب اداره كل فرهنگ و ارشاد استان كرمان وجود دارد تا در زمينه تجهيزات، مسائل فرهنگی و آموزشی و ... مساعدت‌های ويژه‌ای را انجام دهند. البته اين نيازها فقط در مسائل مالی خلاصه نمی‌شود.
وفايی اضافه كرد: در موسسه قرآن و عترت امام خمينی(ره) ريگان نياز شديدی به مربيان متخصص آموزش قرآن كريم وجود دارد. در اين موسسه چند مربی در حال فعاليت هستند ولی جوابگوی نياز و استقبال زياد قرآن‌آموزان نيست. برای شروع و تشويق قرآن‌آموزان در ابتدای راه الزام زيادی وجود ندارد كه از آن‌ها شهريه دريافت شود.
وی ضمن تاكيد اثرات كلاس‌های قرآنی در تهاجم فرهنگی تصريح كرد: فعاليت‌ها و كلاس‌های قرآنی در اين شهرستان تاثير بسيار چشمگيری در مقابله با تهاجم فرهنگی دارد و اوقات فراغت جوان به بهترين شكل پر می‌شود و اگر بتوانيم اين موضوع را برای همه به شكل مطلوب ايجاد انگيزه بكنيم در دام تهاجم فرهنگی نمی‌افتند.
مديره موسسه قرآن و عترت امام خمينی(ره) خاطرنشان كرد: اين موسسه در حد توان خود برنامه‌هايی را تدارك ديده است تا بتواند نوجوانان و جوانان را جذب كند و عمده اين برنامه‌ها در زمينه قرائت و صوت و لحن، آموزش تواشيح و ... است.
وی در پايان گفت: ديد ما به قرآن‌آموزان اين‌گونه است كه اگر يك شخص خوب قرآن را فراگيرد و بعد از طی چند هفته آموزش، پيشرفت او قابل ملاحظه باشد، اين مسئله مورد توجه خود خانواده فرد نيز قرار می‌گيرد و ناخودآگاه به موضوع آموزش قرآن كريم توجه می‌كند و با استفاده از برپايی اردوهای قرآنی می‌توان اين فرآيند آموزشی را تكميل كرد.
captcha