نمايشگاه هفته فرهنگی استان قزوين در تهران برپا شد
کد خبر: 2190711
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰

نمايشگاه هفته فرهنگی استان قزوين در تهران برپا شد

گروه سياسی و اجتماعی: شب گذشته 28 شهريورماه، با افتتاح نمايشگاهی از صنايع دستی و با هدف معرفی ميراث فرهنگی استان قزوين در مجموعه فرهنگی ارگ آزادی، هفته فرهنگی قزوين در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قزوين، در نمايشگاه هقته فرهنگی استان قزوين كه در مجموعه فرهنگی هنری ارگ آزادی برپا شده است، بخشی از صنايع دستی و ميراث فرهنگی استان قزوين به بازديدكنندگان معرفی می‌شود.
نادر محمدی، معاون گردشگری ميراث فرهنگی استان قزوين در مورد اين نمايشگاه به خبرنگاران گفت: هفته‌های فرهنگی چند سالی است كه توسط سازمان ميراث فرهنگی برگزار می‌شود و امسال اولين سالی است كه اين برنامه به شكل متمركز با حضور استان‌های مختلف در نقاط مختلف شهر تهران برگزار می‌شود.
محمدی در پاسخ به سؤال خبرنگاری پيرامون استقبال كمرنگ مردم از نمايشگاه در روز اول برپايی آن، گفت: علت اين اتفاق تبليغات كم در سطح شهر توسط رسانه‌ها برای روز اول بوده است و اميدواريم باتبليغاتی كه انجام می‌شود شاهد حضور تعداد بيشتری از بازديدكنندگان در نمايشگاه باشيم.
تنها مسئول حضور يافته در نمايشگاه، علت حضور نيافتن مسئولان ارشد اداره‌كل ميراث قرهنگی استان در نمايشگاه هفته فرهنگی قزوين در تهران را برگزاری مراسم افتتاحيه نمادين هفته‌های فرهنگی استان‌های مختلف در محل كاخ سعد آباد تهران عنوان كرد و افزود: در طول اين هفته برنامه‌هايی برای بازديد استاندار قزوين و مديركل ميزاث فرهنگی استان از نمايشگاه تنظيم شده است.
معاون گردشگری ميراث فرهنگی در مورد انتخاب مكان نمايشگاه و سخت بودن دسترسی شهروندان تهرانی برای بازديد از نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه توسط سازمان مركزی برگزار می‌شود و ميراث فرهنگی استان در مورد مسائلی همچون مكان نمايشگاه دارای اختيار نبوده است.
وی با اشاره به برپايی همزمان نمايشگاه هفته فرهنگی استان ايلام همزمان با نمايشگاه استان قزوين در يك نقطه اظهار كرد: نگرش سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری دربرپايی اين نمايشگاه‌ها، كنار هم قرار دادن آداب و رسوم استان‌های مختلف بوده است و اين امر به نوعی سبب رويارويی فرهنگ‌های مختلف با هم می‌شود.
محمدی در پاسخ به سؤالی درمورد علت پررنگ بودن حضور غرفه‌های فروش صنايع دستی و همچنين حضور نداشتن نهادهای مختلف فرهنگی استان قزوين در نمايشگاه گفت: وقتی سازمان ميراث فرهنگی متولی برگزاری نمايشگاه فرهنگی می‌شود، بايد از تمام ظرفيت خود استفاده كند و بی شك بخش عظيمی از ظرفيت ميراث فرهنگی استان قزوين در صنايع دستی اين استان است و عرضه صنايع دستی در نمايشگاه می‌تواند به معرفی فرهنگ استان كمك كند.
captcha