برگزاری همايش «متوليان مسجدی فجر 33» در گلستان
کد خبر: 2261294
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱

برگزاری همايش «متوليان مسجدی فجر 33» در گلستان

گروه سياسی و اجتماعی: در آستانه دهه فجر «همايش متوليان مسجدی فجر 33» سوم بهمن‌ماه در استان گلستان با حضور مسئولان در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه گلستان، صبح امروز سوم بهمن‌ماه، حجت‌الاسلام منصوری امام جمعه بندرتركمن طی سخنانی در همايش متوليان مسجدی در فجر 33 گفت: اولين بنايی كه در روی زمين بنا نهاده شده خانه كعبه بود و‌ اولين مسجدی كه پيامبر اكرم(ص) با دست مبارك خود درست كردند مسجد قبا بود.
وی افزود: پيامبر(ص) مسجد را زمينه وحدت قرار داد و اين مكان را مقدس خواند.
منصوری تصريح كرد: در ابتدای انقلاب تمام فعاليت‌ها از طريق مسجد بود، مانند جمع‌آوری كمك‌های مردمی، اعزام نيروها در زمان جنگ و اكنون هم بايد تمام فعاليت‌ها بر اين اساس باشد.
وی در پايان اظهار كرد: روحانيون مساجد بايد به‌ روز و مطلع بوده، در تمام زمينه‌ها آگاهی كامل داشته باشند و مساجد را فعال كنند.
آخوند «خوجم لی» امام جمعه اهل سنت نگين شهر شهرستان آزادشهر نيز در اين همايش گفت: پيامبر اكرم(ص) در مسجد مكتب خود را گسترش دادند و اما متأسفانه چندی است كه اين مكان مورد بی تفاوتی قرار گرفته ‌و اثر آن كمرنگ شده است.
وی با بيان اينكه احيای مكتب خانه‌ها در مساجد نقش عمده‌ای در روند انقلاب داشت، افزود: اگر ما بخواهيم جوانان را در مقابل هجمه فرهنگی حفظ كنيم بايد آنان را به مساجد راهنمايی كنيم و اين داروی مصونيت جوانان ما از هجمه فرهنگی است.
خوجم لی اظهار كرد: مسجد جای تقويت اخوت و برادری است، بايد در سايه انقلاب اسلامی و رهبری نظام به جوانان توجه بيشتری داشته باشيم و بين اين قشر و مساجد پيوند ايجاد كنيم كه اين باعث سربلندی جوانان و دوری آنها از خلاف و مواد مخدر و ديگر هجمه‌های فرهنگی می‌شود.
captcha