احيای مكتب‌خانه‌های سنتی با راه‌اندازی خانه‌های قرآن شهری در كشور
کد خبر: 2472684
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶

احيای مكتب‌خانه‌های سنتی با راه‌اندازی خانه‌های قرآن شهری در كشور

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: با هدف ارتقای شاخص‌های فرهنگ دينی و آشنايی آحاد جامعه اسلامی با آموزه‌های قرآنی تفاهم‌نامه‌ای بين وزارت كشور، سازمان دارالقرآن و نيز معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی منعقد شده است تا نسبت به راه‌اندازی خانه‌های قرآن شهری اقدام شود.

محمد انجم‌شعاع، مديرعامل اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در رابطه با اين طرح گفت: با هدف ارتقای شاخص‌های فرهنگ دينی و كاهش آسيب‌های اجتماعی و آشنايی آحاد جامعه اسلامی با آموزه‌های وحيانی تفاهم‌نامه‌ای بين وزارت كشور و سازمان دارالقرآن و نيز معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی منعقد شده است، تا نسبت به راه‌اندازی خانه‌های قرآن شهری اقدام شود.
مديرعامل اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور با اشاره به اينكه هدف اين طرح جلب مشاركت‌های مردمی و همياری خانواده‌ها به منظور احيای سنت حسنه ايرانی اسلامی مكتب‌خانه‌های قرآنی است، گفت: اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور با همكاری سازمان دارالقرآن و نيز معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی و ديگر نهادهای ذيربط مسئوليت اجرای اين طرح را بر عهده دارند و در استان‌ها اجرای آن با محوريت اتحاديه استانی انجام خواهد شد.
انجم‌شعاع با اشاره به ضوابط اين طرح گفت: اولويت تأسيس و راه‌اندازی اين طرح با مؤسسات قرآنی است و افراد حقيقی در صورت داشتن شرايط می‌توانند به عنوان مؤسس در اين زمينه اقدام كنند.
وی ادامه داد: علاوه بر شرايط عمومی نظير تابعيت ايران و التزام عملی به نظام و نداشتن سوءپيشينه و… متقاضيان بايد متأهل دارای مدرك تحصيلی حداقل ديپلم توانمند در تدريس قرآن (ارائه مدرك تربيت معلم) آشنا با مفاهيم در حد سطح ۱ باشند.
انجم شعاع تصريح كرد: با توجه به اينكه اين طرح ويژه منازل مسكونی است، متقاضی بايد يك اتاق يا سالن با حداقل ۲۰ متر مربع فضا كه دارای امكانات اوليه مناسب جهت آموزش قرآن كريم ارائه كند.
مديرعامل اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور اظهار كرد: پس از بررسی شرايط متقاضی و احراز آن توسط كميته استانی صدور مجوز خانه های قرآن شهری، مجوز يك ساله برای اين خانه‌ها صادر و آنها مجاز به فعاليت و تشكيل كلاس‌های آموزشی خواهند شد.
وی با اشاره به اينكه بر اساس تفاهم‌نامه تشكيل اين خانه‌ها، حمايت مالی و تجهيزاتی بر عهده وزارت كشور و در استان‌ها نيز برعهده استانداری‌هاست، خواستار اختصاص اعتبارات لازم جهت اجرای اين طرح شد.
مديرعامل اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان كشور خاطرنشان كرد: ثبت نام از متقاضيان تشكيل خانه‌های قرآن شهری هم اينك از سوی اتحاديه های استانی در سراسر كشور در حال انجام است.
captcha