حركت مردم به‌سوی خيرات و خوبی‌ها از اهداف قیام عاشورا است
کد خبر: 2474181
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۵

حركت مردم به‌سوی خيرات و خوبی‌ها از اهداف قیام عاشورا است

گروه اجتماعی: مسئول آموزش شورای نگهبان استان قزوين گفت: هدف امام حسين(ع) از قيام حركت مردم به‌سوی خيرات و خوبی‌ها بود و اكنون نيز با روابط اجتماعی خود می‌توان خيرات و خوبی‌ها را منتقل كنيم.

‌حجت‌الاسلام حسن دهقان‌نژاد، مسئول آموزش شورای نگهبان استان قزوين در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قزوين، بيان كرد: حضور شيعيان در روز اربعين در كربلا توسط شبكه‌های جهانی بازتاب گسترده‌ای‌ دارد و در هيچ جای جهان كلسيا و زيارتگاهی وجود ندارد كه 15 ميليون زائر داشته باشد و همين باعث می‌شود بسياری از مردم دنيا پيرامون شخصيت امام حسين(ع) مطالعه كنند.
وی ادامه داد: ويكتور هوگو، چارلز ديكنز و شكسپير در مورد امام حسين(ع) مطالبی را بيان كردند و گاندی می‌گويد؛ «من پيروزی هند را از قيام امام حسين(ع) می‌دانم» و همچنين طه‌حسين با توجه به اينكه اهل سنت بوده امام حسين(ع) را ستايش می‌كند.
مسئول آموزش شورای نگهبان استان قزوين يادآور شد: اگر كسی در روز اربعين موفق به زيارت امام حسين(ع) در كربلا نشد می تواند زيارت اربعين را بخواند.
وی عنوان كرد: در كتاب التهذيب شيخ طوسی آمده است كه اما حسن عسگری(ع) فرموده؛ خواندن نمازهای نافله، انگشتر در دست راست كردن، سجده كردن، بسم الله الرحمن الرحيم را با صدای بلند گفتن و زيارت اربعين خواندن از نشانه‌های شيعيان است.
دهقان‌نژاد تصريح كرد: زيارت اربعين را بايد ظهر این روز خوانده شود و يكی از اعمال مهم اين روز است و يكی از مزيت‌های اين زيارت محتوای غنی است و در آن همچنين هدف امام حسين(ع) زنده می‌شود هدفی كه امام حسين(ع) برای زنده نگه داشتن دين خداوند متعال، سيره جدش و حفظ ارزش‌ها از جان خود گذشت تا بندگان را از گمراهی نجات دهد.
وی تأكيد كرد: در اين‌روز بايد با امام حسين(ع) عهد و پيمان ببنديم و در روزگار خود بدانيم كه در جبهه‌ی حق و يا باطل قرار داريم و در جهان امروز جنگ بين حق و باطل وجود دارد و در اين جنگ برخی از افراد در گروه مظلومان، برخی در گروه سوء‌استفاده‌كنندگان و برخی در گروه افرادی كه با ظالمان در جنگ هستند قرار دارند.
مسئول آموزش شورای نگهبان استان قزوين توضيح داد: هدف امام حسين(ع) از قيام حركت مردم به‌سوی خيرات و خوبی‌ها بود و اكنون نيز با روابط اجتماعی خود می‌توان خيرات و خوبی‌ها را منتقل كنيم و بايد ديد كه در چه جايگاهی قرار داريم و اگر در كربلا بوديم در گروه حق قرار داشتيم و يا باطل و سنجيدن اين، نياز به آزمايش خودمان داريم بايد ديد كه آيا امر به معروف و نهی از منكر، دفاع از مظلوم را چقدر در جامعه انجام داديم.
وی گفت: عدد 40 عددی مقدس است و در قرآن كريم اين عدد در مورد حضرت موسی(ع) عنوان شده است كه اين حضرت از جانب خدواند متعال به كوه طور رفت و قرار بود 30 روز در آن كوه باشد ولی 10 روز بر آن افزوده شد و اين حضرت 40 روز در كوه طور ماند و در اين 10 روز مردم مورد آزمايش قرار گرفتند و ايمان خود را از دست دادند و گوساله‌پرست شدند.
دهقان‌نژاد خاطرنشان كرد: در اسلام بر عدد 40 تأكيد شده و روايت شده است افرادی كه به 40 سال می‌رسند عقل آنان كامل و روحيه و اخلاقشان ثابت می‌شود و اين در علم روانشناسی هم تأييد شده است.
captcha