بهره برداری از بخش اسکان زائرسرای خرمشهر تا 15 اسفند
کد خبر: 2690753
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

بهره برداری از بخش اسکان زائرسرای خرمشهر تا 15 اسفند

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پروژه زائر سرای خرمشهر، ظرفیت پذیرش بیش از دو هزار نفر را خواهد داشت و تا قبل از فرارسیدن 15 اسفند ماه در شهر خرمشهر تکمیل و آماده بهره برداری است.

حسین صلح جو، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد:  هشت سال دفاع مقدس مقطعی بود که رزمندگان دلاورانه و جان برکفانه ثابت کردند که از امام حسین (ع) و شهدای کربلا الگو گرفتند.

وی ادامه داد: اگر در میدان کارزار از اسلام، قرآن، اهل بیت (ع) و میهن اسلامی دفاع نمی شد، تاریخ گواهی نمی داد که در هشت سال دفاع مقدس بر بسیجیان چه گذشت تا سربازان امام خمینی (ره) امروز به اسطوره‌های وفاداری و ایثار تبدیل شوند.

صلح جو عنوان کرد: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهداء و انتقال این میراث معنوی به نسلهای آتی از ضروریات است تا جوانان و نوجوانان بتوانند از شیوه‌ها و الگوهای ماندگار آنها درس گرفته و مورد بهره برداری قرار دهندچراکه فاصله زیادی بین نسل اول و سوم انقلاب نیست و حتی می توان این شکاف را کمتر کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین وظایف همه مسئولان و به ویژه شورا و شهرداری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس است، افزود: اقدامات بسیاری در این زمینه‌ها توسط شورا و شهرداری انجام شده است.

وی یادآورشد: برگزاری یادواره‌های شهداء، چاپ کتاب شهداء، بازدید از خانواده شهداء، احداث زائر سرای راهیان نور در اهواز و خرمشهر با همیاری و مشارکت استانداری قزوین کاملا مشهود و امیدوار کننده است.

صلح جو بیان کرد: در پروژه زائرسرای خرمشهر که در مساحتی معادل سه هکتار و با زیر بنای 12 هزار متر مربع ساخته می شود، تجهیزاتی همچون نمازخانه، محل اقامت، زمین ورزشی، سالن غذا خوری، سوئیت مجهز و سرویس بهداشتی برای این پروژه درنظر گرفته شده است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه زائر سرای خرمشهر ظرفیت پذیرش بیش از دو هزار نفر را نیز خواهد داشت، ادامه داد: طرح توسعه زائر سرای اهواز نیز در دستور کار قرار داردو با عزم استانی کارها پیش می رود.

وی یادآورشد: زائر سرای اهواز هم اکنون گنجایش 400 نفر را دارد که در طرح توسعه به ظرفیت 800 نفر خواهد رسید و به طور قطع می توان گفت که این دو پروژه پذیرای حدود سه هزار نفر از هم استانی‌ها در سفرهای راهیان نور خواهند بود.

صلح جو تأکید کرد: پروژه زائرسرای خرمشهر در مرحله اتمام سفت کاری قرار داردو حدودا تا 15 اسفندماه بخش اسکان آن آماده بهره برداری بوده و از سویی، فعالیتها برای اتمام پروژه زائر سرای اهواز نیز درحال پیگیری است.

وی در خصوص تأمین اعتبار زائرسرای خرمشهر نیز گفت: این پروژه قرار است با اعتباری معادل 12 میلیارد تومان احداث شود که از این رقم، حدود پنج میلیارد تومان را شهرداری قزوین، حدود پنج میلیارد تومان سپاه و شهرداری محمدیه و الوند نیز هر کدام یک میلیارد تومان پرداخت خواهند کرد.

صلح جو با اظهار امیدواری از اینکه با انجام اینگونه کارها توانسته باشیم دین خود را به شهداء ادا کنیم، ادامه داد: با ریخته شدن خون یک شهید خانواده‌های زیادی داغدار شدندو امروزه اردوهای راهیان نور می تواند حلقه مفقوده بین نسل اول و سوم را با روشنگری و تبیین آرمانهای شهداء و ایثارگران عزیز از بین برده و چراغ راهی برای جوانان فراهم کند.

captcha