احیای مکتبخانه‌‌های قرآنی در مصر برای مقابله با اندیشه‌های تکفیری
کد خبر: 2857331
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

احیای مکتبخانه‌‌های قرآنی در مصر برای مقابله با اندیشه‌های تکفیری

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی الأزهر با هدف مقابله با اندیشه‌های انحرافی تکفیری، مکتب‌‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن کریم را در مصر احیا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الیوم السابع»، محمد الشحات الجندی، عضو مجمع تحقیقات اسلامی الازهر در این باره گفت: تصمیم الازهر برای احیای مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن، گامی جدید و مهم برای مقابله با افکار و اندیشه‌های تکفیری و افراطی است.
وی با اشاره به این که احیای این مکتب‌خانه‌های سنتی در ارائه تفسیری آسان از برخی آیات قرآن کریم کمک خواهد کرد، گفت: این اقدام در جهت مقابله با افکار جریان‌های گروه‌های تکفیری که سعی در نشر آن میان جوانان دارند،  امری ضروری و مهم است.
الجندی تصریح کرد: مکتب‌خانه‌های قرآنی تفسیری آسان از معانی و مفاهیم درست اسلامی ارائه می‌‌دهند که در پالایش میراث اسلامی و حفاظت از آن و مبارزه با افکار جریان‌های تکفیری درصدد گسترش آن در مصر و کشورهای عربی هستند، تأثیرگذار است.
فقها و جنبش‌های اسلامی مصر نیز با تأکید بر این که تصمیم مرکز اسلامی الازهر برای مقابله با افکار تکفیری‌ها گامی بسیار مهم به‌شمار می‌رود، بر ضرروت کنترل شدید و دقیق این مکتب‌خانه‌ها برای این که به دامی برای جریان‌های تکفیری تبدیل نشوند، تأکید کردند.
در این راستا، عبدالرحمن صقر، از شخصیت‌های دینی مصر نیز از این اقدام جدید الازهر استقبال و آن را بیانگر تلاش الازهر برای تصحیح گفتمان دینی دانست.

captcha