سایت ملی «چراغ مطالعه» در قزوین راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3447848
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
توسط جهاد دانشگاهی؛

سایت ملی «چراغ مطالعه» در قزوین راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین از افتتاح مرکز فرهنگی دانشجویی چراغ مطالعه و همچنین مراسم رونمایی از سایت ملی این مرکز خبر داد.

مهدی گلدوزها، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: مراسم آغاز به کار مرکز فرهنگی دانشجویی چراغ مطالعه و همچنین افتتاح سایت ملی این مرکز ساعت 15 روز یکشنبه، 24 آبان در سالن اجتماعات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شود.

وی افزود: مجموعه فرهنگی – دانشجویی چراغ مطالعه محملی با مخاطب دانشگاهی و گستره ملی است و در سایت این مرکز، زمینه‌‎ای جهت آشتی بین جامعه دانشگاهی و کتاب فراهم کرده است.

این مسئول ادامه داد: از جمله مسائلی که در حوزه کتاب و کتابخوانی  مطرح است عدم شناخت کتاب های خوب و مفید است که برحسب وجود چنین ضرورتی،این مرکز، چند محور کلی از جمله معرفی کتاب های خوب و نیز سیرهای مطالعاتی با دو رویکرد موضوع محور و شخص محور را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تأکید کرد: هم‌چنین با در نظر گفتن بخشی مجزا با عنوان مسابقات کتابخوانی فضایی جهت ایجاد نشاط و پویایی در حوزه کتاب و رقابت هدفمند را در نظر گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: ایجاد شبکه اجتماعی دوستداران کتاب در دانشگاه ها،  بسط فرهنگ کتابخوانی در دانشگاه ها از طریق برنامه ها و فضاسازی های متنوع، پژوهش در حوزه مسائل کاربردی کتابخوانی،  تدوین و ارائه راهکارهای ترویج فرهنگی کتابخوانی با تکیه بر محیط های دانشگاهی و  تدوین سیرهای مطالعاتی در موضوعات مختلف و متنوع از مهم‌ترین اهداف این مرکز است.

گلدوزها بیان کرد: با افتتاح این مر کز در تلاش هستیم تا در سال جاری شاهد برگزاری مسابقات کتابخوانی فصلی جهت معرفی مرکز، انجام مقدمات برای تدوین سیر مطالعاتی آثار و اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) و اجرای مطالعات اولیه برای اجرای طرح « ده کتاب برتر دانشجویی» باشیم.

همچنین در این برنامه نخستین جلسه‌ طرح تورق، با بررسی  کتاب «نامیرا» و با حضور نویسنده‌ آن صادق کرمیار نیز اجرا خواهد شد.

یادآوری می‌شود که رمان نامیرا که مفتخر به تقریظ مقام معظم رهبری است داستان مردانی را روایت می‌کند که تنها چند ماه قبل از واقعه عاشورا در گیر و دار شک و تردیدها و انتخاب‌ها مسیرهایشان را تغییر دادند.

captcha