توسعه مراکز فرهنگی زمینه‌‌ساز ارتقای زندگی شهری است
کد خبر: 3524806
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

توسعه مراکز فرهنگی زمینه‌‌ساز ارتقای زندگی شهری است

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه توسعه مراکز فرهنگی و اجتماعی زمینه‌ساز ارتقای زندگی شهری خواهد بود، گفت: تنها راه مقابله با فرهنگ بیگانه، تقویت باورها و فرهنگ متعالی جامعه ایرانی است.

حسین صلح‌جو، رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین و رئیس سابق کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، دوام و بقای هر جامعه‌ای را مبتنی بر اصول فرهنگی و اجتماعی دانست.
وی افزود: تقویت وجدان کاری، انضباط اجتماعی، روحیه کار و ابتکار، کارآفرینی، درستکاری، قناعت، اهتمام در ارتقاء کیفیت تولید، فرهنگ‌سازی برای استفاده از تولیدات داخلی، افزایش تولید و صادرات کالا و خدمات، سالم‌سازی فضای فرهنگی، امربه‌معروف و نهی از منکر از مواردی هستند که اگر موردتوجه قرار نگیرند تهاجم فرهنگی دشمنان بیشتر خواهد شد.
صلح‌جو با بیان اینکه تنها راه مقابله با فرهنگ بیگانه تقویت باورها و فرهنگ متعالی جامعه ایرانی است، تصریح کرد: باید نگاه فرا بخشی به مقوله فرهنگ داشته باشیم تا بتوان آثار و ابعاد آن را در سطوح مختلف شاهد باشیم و برنامه‌ها و فعالیت‌ها را آن‌قدر محصور و محدود نکنیم و محدودیت در اعلام و اعمال آن‌ها نداشته باشیم.
این عضو شورا یادآور شد: همواره تعامل متقابل و پویا میان فرهنگ توسعه فرهنگی برقرار است و علاوه بر اینکه هم‌افزایی اقدامات را بهبود می‌بخشد به توسعه حقوق فرهنگی مردم به معنی دسترسی عادلانه افراد به کالا و خدمات فرهنگی و استفاده از مکان‌های فرهنگی همچون سینما، سالن تئاتر، سالن‌های موسیقی و نمایشگاه‌ها کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون از سوی شهرداری قزوین با حمایت شورای اسلامی شهر انجام‌گرفته است، اضافه کرد: مدیریت شهری به‌عنوان یکی از متولیان تأمین حقوق فرهنگی مردم و از بازوان اجرایی در توسعه مراکز فرهنگی، تمام توان خود را در زمینهٔ برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه فرهنگی، بازآفرینی و بازخوانی ارزش‌های فرهنگی و ارتقاء زندگی شهری به‌کاربرده است.
captcha