همایش قرآن، پیامبر اعظم(ص) و بسیج برگزار شد
کد خبر: 3553386
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷

همایش قرآن، پیامبر اعظم(ص) و بسیج برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: همایش قرآن، پیامبر اعظم(ص) و بسیج با محوریت تجلیل از فعالان قرآنی بسیج و برگزیدگان جشنواره تخصصی الحافظون برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای چهار ساله این سازمان بیان کرد: از سال 91 این سازمان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش آن بین مردم شکل گرفت و در 23 ناحیه بسیج تهران این راه‌اندازی صورت گرفت.

وی افزود: در طی این سال‌ها 6 واحد قرآن و عترت در اقشار مختلف بسیج راه‌اندازی شده است و شعار ما نیز این بوده که بزرگترین شبکه قرآنی مردمی را در تهران برگزار کنیم؛ در همین راستا بیش از 1500 پایگاه آغاز به فعالیت‌های قرآنی کرده‌ است.

قربانی تصریح کرد: یکی از دیگری فعالیت‌های سازمان تشکیل پایگاه اطلاع‌رسانی و پورتال برای مهدهای قرآنی بوده است؛ همچنین تشکیل 319 مهد قرآنی با حدود 2400 کودک و 210 پیش دبستانی و 3 هزار نونهال از دیگر اقدامات سازمان است.

وی افزود: در جهت احیای مکتب‌خانه‌ها در مجموعه حدود 700 مکتب‌خانه با حضور 8 هزار 800 نفر تشکیل شده است همچنین از دیگر برنامه‌های بنیادین سازمان ورود به عرصه حفظ قرآن بوده است؛ چنانکه 40 شعبه حفظ قرآن و بیش از 100 واحد تخصصی حفظ تشکیل شده که در آنها حدود 8 هزار حافظ در حال فعالیت هستند. همچنین 593 مربی، 350 ارزیاب قرآنی و حدود 150 هزار نفر در بحث نهضت قرآنی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی بین بسیجیان فعالیت می‌کنند.

قربانی با بیان سایر فعالیت‌های سازمان قرآن و عترت بسیج تصریح کرد: آموزش ترجمه و مفاهیم، برگزاری دوره‌ها و مسابقات قرآنی، کارگاه‌های سبک زندگی، نهج‌البلاغه و مهدویت از دیگر فعالیت‌های سازمان است؛ همچنین سازمان به جریان سازی و رصد فعالیت‌های قرآنی پرداخته و در این راستا بیش از 11 عنوان کتاب، 30 لوح فشرد و 135 فیلم و مستند تولید شده است.

وی افزود: در بخش فعالیت‌های هنری نیز گروه تواشیح پیامبر اعظم(ص) با حضور قاریان ممتاز تشکیل شده که در مدت حدود یک سال حدود 17 اثر ملی و بین‌المللی تولید شده است. همچنین در عرصه‌های تبلیغی به‌ویژه خلأهای که در زمینه شهدای قرآنی وجود داشت دبیرخانه شهدای قرآنی تشکیل شد.

محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر سخنران این مراسم بود که در مورد نقش راهبردی تفکر بسیجی بیان کرد: نگاه رهبری در مورد تربیت ده میلیون حافظ قرآن جز از رهگذر تفکر بسیجی حاصل نخواهد شد. مربیان قرآن رسالت بزرگی بر عهده دارند و کشوری که نسل آینده آن قرآنی شود، آرمان‌های انقلاب را حفظ می‌کند و اگر هم دچار غفلت شویم دچار خسران می‌شویم.

وی افزود: بسیج مهدهای قرآنی فراوانی ایجاد کرده و زمینه‌ای فراهم شده که بیش از 3 هزار مهد قرآنی با محوریت بسیج شکل گرفته است.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: اگر در نسل آینده سلوک قرآنی را ترویج کنیم موفقیت‌های بزرگی را به دست خواهیم آورد و انقلاب اسلامی هم به برکت قرآن به توفیقات زیادی رسیده است.

مخبر دزفولی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های خوب بسیج جریان آموزشی در آن است؛ به‌ویژه اینکه بسیج جریان مهد قرآن را آغاز کرد و آن را تشکیل داد؛ آن چیزی که فرزندان ما را طرفدار انقلاب می‌کند مباحثی است که امروز باید در ذهن آنها تشکیل شود.

در این مراسم از بانک اطلاعاتی قرآن بسیج تهران(مبین)، لوح فشرده سلسله جلسات زندگی قرآنی و آلبوم آئینی مذهبی آیه‌های جهاد رونمابی شد. همچنین از فعالان بسیج در بخش‌های فرماندهان نواحی، مسئولان مراکز قرآن و عترت نواحی، مدیر مهد پیش دبستانی، مدیران شعب تخصصی حفظ قرآن، فعالان قرآنی نواحی، مکتب خانه نواحی و مربیان نمونه و برگزیدگان جشنواره تخصصی الحافظون تجلیل شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۰۹:۱۳
0
0
تجلیل از فعالان قرآنی موجب ترویج فرهنگ قرآنی در بین قرآن آموزان می‌شود
captcha