افزایش دوبرابری بودجه قرآنی وزارت ارشاد/ نمایشگاه قرآن قزوین باید گسترده‌تر برگزار شود
کد خبر: 3618939
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

افزایش دوبرابری بودجه قرآنی وزارت ارشاد/ نمایشگاه قرآن قزوین باید گسترده‌تر برگزار شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اهمیت قرآن در زمینه فرهنگ و هنر، بودجه قرآنی ما امسال دو برابر شده است و وزیر در تلاش است تا اعتبارات قرآنی را افزایش دهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا حشمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن استان قزوین ابتکار جدیدی داشت و آثار ارائه‌شده در نمایشگاه بیشتر در حوزه مکتوب بود، اظهار کرد: آثار مکتوب ارائه‌شده نسبت به حوزه خود غنی است و ناشرین خوبی از استان قزوین در این نمایشگاه حضور یافتند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه آثار هنری قرآنی و محصولات قرآنی نیز باید عرضه شود افزود: امیدواریم با همکاری سایر دوستان در حوزه‌های دیگر نمایشگاه مشابهی داشته باشیم، همان‌طور که در سایر شهرستان‌ها این نمایشگاه برگزارشده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در این نمایشگاه نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای قرآنی و اسلامی و محصولات عفاف و حجاب عرضه‌شده بود که قابل‌تقدیر است و امیدواریم در دوره‌های بعدی این نمایشگاه کامل شده و محصولات بیشتری در آن عرضه شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و شب و روز آن از اهمیت بالایی برخوردار است، مردم باید در این ماه بتوانند در محفل‌هایی قرار بگیرند که بتوانند در مورد ماه رمضان و قرآن بحث و گفت‌وگو کنند بنابراین نمایشگاه مکان مناسبی برای این امر است.

این مسئول اظهار کرد: لازم است که در تمامی سال از قرآن بهره بریم و تنها به زمان ماه مبارک رمضان اکتفا نکنیم این در حالی است که با برگزاری یک نمایشگاه قوی در ماه رمضان میتوان شاهد استفاده هر چه بیشتر از نعمت بزرگ قرآن مجید بود.

حجت‌الاسلام حشمتی یادآور شد: کارهای قرآنی باید در ماه‌های دیگر نیز اجرایی شود و صرفاً منوط به ماه رمضان نشود، بااین‌حال برگزاری نمایشگاه در ماه رمضان را باید به فال نیک گرفت چراکه امور قرآنی را در این ماه ترویج می‌کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن در استان‌های دیگر نیز برگزار می‌شود، بیان کرد: هر استان با توجه به ظرفیت خود نمایشگاه متفاوتی برگزار می‌کند برای مثال در مشهد با توجه به وسعت این شهر نمایشگاه بزرگی برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: بودجه قرآنی ما امسال دو برابر شده است و وزیر در تلاش است تا اعتبارات قرآنی را افزایش دهد، بیشتر کار ما فهم قرآن با تأکید بر ابزار هنر است و ما با استفاده از آثار هنری نسل قرآنی را تقویت کنیم.

captcha