فعالیت 33 خانه قرآنی در نظرآباد
کد خبر: 3631579
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

فعالیت 33 خانه قرآنی در نظرآباد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد از فعالیت 33 خانه قرآنی در نظرآباد خبرداد و گفت: بیشتر حضار این کلاس‌های قرآنی بانوان هستند.

حجت الاسلام حسن صلاحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز در تشریح برنامه تأسیس خانه‌های قرآنی جدید در نظرآباد گفت: طی چندماهی که برای صدور مجوز تأسیس خانه‌های قرآنی اطلاع رسانی کردیم افراد بسیاری اقدام به دریافت مجوز کردند که در حال حاضر 10 نفر از آن‌ها شرایط لازم برای تأسیس خانه قرآنی را دارا بوده و با حضور نمایندگانی از اداراتی همچون آموزش و پرورش، کمیته امداد و... مجوز واجدین شرایط صادر شد.
وی در ادامه در خصوص دلیل صدور این قبیل مجوزها توضیح داد: در راستای احیای مکتب‌خانه‌های قدیم پس از گذشت سال‌هایی که وقفه افتاده و موجب غفلت و دوری برخی از شهروندان نسبت به مسائل قرآنی شده برآن شدیم تا مجدداً این خلأ را در سطح شهرها از بین ببریم.
این مسئول بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با بررسی محیطی و میدانی به این نتیجه رسید که صدور مجوز مراکزی را به عنوان خانه‌های قرآنی در شهرهای مختلف برای واجدین شرایط داشته باشد تا با ایجاد و در آینده ای نه چندان دور با افزایش بیش از پیش مراکز دسترسی اقشار مختلف جامعه به پرداختن صحیح و اصولی به قرآن‌کریم فزونی یابد.
صلاحی در پایان در بیان آمار و ارقام قرآنی مربوط به شهرستان نظرآباد گفت: در حال حاضر بالغ بر 33 خانه قرآنی با حضور جمعیت قابل توجهی از شهروندان در سطح شهرستان مشغول به فعالیت‌اند و از آنجایی که در اکثر مواقع بانوان پیشتازان مباحث قرآنی هستند بیشتر حضار مجموعه کلاس‌های قرآنی خانه‌های قرآنی‌بانوان ولایی هستند.

captcha