سامانه جامع و کامل اطلاعات قرآنی در قزوین نداریم
کد خبر: 3652070
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

سامانه جامع و کامل اطلاعات قرآنی در قزوین نداریم

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین گفت: علیرغم پیشرفت‌ها و اتفاقات خوب قرانی که در چند سال اخیر در استان قزوین رخ‌داده، شاهد کمبودها و نقص‌های فراگیری هستیم که این نقص‌ها باوجود یک سامانه کامل و جامعه اطلاعات قرآنی استان تا حد زیادی رفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین مجید وفاپور، دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی استان قزوین که پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولیفقیه برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین ۲۰۰ موسسه مهد قرآن و جامعه قرآنی شهری و روستایی وجود دارد.
وفاپور افزود: 50 نفر از قاریان استان، قاری درجه‌یک و صد نفر سایر سطوح هستند این در حالی است که۲۵۰ نفر حافظ کل قرآن کریم و همچنین از جز 1 تا 30 چهار هزار نفر در استان تربیت‌شده قرآنی داریم.
وی عنوان کرد: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ استان قزوین توانست در رشته قرائت در کشور به مقام نخست دست یابد این در حالی است که استان قزوین با افتخارآفرینی معصومه حمیدی توانست نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شود.
دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین بیان کرد:  با توجه به مقام‌هایی که نخبگان قرانی استان قزوین به دست آوردند  این استان درزمینهٔ قرآن کریم توانسته رتبه پنجم کشوری را  به خود اختصاص دهد.
وفاپور گفت: از دیگر برنامه‌های قرآنی استان، جلسه تفسیر است که شاخص‌ترین آن، جلسه آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه با قدمت ۲۰ ساله در استان قزوین است که در چند سال اخیر در امامزاده اسماعیل(ع) برگزار می‌شود.
وی  با اشاره به اینکه ما در رشته‌های تفسیر، مفاهیم و ترجمه ضعف داریم اظهار کرد: متأسفانه تفسیر و مفاهیم خیلی خوب کار نمی‌شود و مساجد محدودی به برپایی جلسات مفاهیم قرآن می‌پردازند و این در حالی است که این برنامه‌ها به‌هیچ‌عنوان قابل قیاس با فعالیتهای حفظ و قرائت استان نیست.
دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین بیان کرد: کار فرهنگی نیازمند بودجه است اما در سال‌های ۹۵ و ۹۶ هیچ بودجه‌ای از سوی شورای توسعه قرآنی به ما اختصاص پیدا نکرد؛ هرچند که مبالغ بسیار قابل‌توجهی می‌توانست در قالب بودجه تحت اختیار قرار بگیرد.
وفاپور عنوان کرد: علیرغم پیشرفت‌ها  و اتفاقات خوب قرآنی که در چند سال اخیر در استان قزوین رخ‌داده شاهد کمبودها و نقص‌های فراگیری هستیم که این نقص‌ها باوجود یک سامانه کامل و جامعه اطلاعات قرآنی استان تا حد زیادی رفع خواهد شد.
captcha