آموزش و پرورش رتبه اول آموزش نماز البرز را به خود اختصاص داد
کد خبر: 3678548
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

آموزش و پرورش رتبه اول آموزش نماز البرز را به خود اختصاص داد

گروه معارف: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: آموزش و پرورش توانست در بین دستگاه‌های اجرایی این استان رتبه اول نماز را به خود اختصاص دهد.

مسعود مهران‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: با توجه به اهمیت تبیین جایگاه اقامه نماز جماعت در مدارس و تدوین سند جامع اقامه نماز در وزارت آموزش و پرورش، اقدامات مناسبی در راستای گسترش آموزش این فریضه الهی در مدارس البرز انجام شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش پیرامون تبیین جایگاه اقامه نماز جماعت در مدارس این استان، افزود: در جذب دانش‌آموزان به نماز جماعت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی این حرکت عبادی - معنوی اقدامات لازم در مدارس البرز بر اساس شاخص‌های اعلام شده انجام شد.
این مسئول بیان کرد: با مشارکت ستاد اقامه نماز استان دوره‌های آموزش نماز برای معاونان پرورشی، مربیان و مدیران مدارس برگزار شد که دستاوردهای خوبی را در بخش نماز مدارس به همراه داشته است.
وی در ادامه به نقش تربیتی حضور ائمه جماعات در مدارس پرداخت و خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت ظرفیت فرهنگی مهمی در کشور به شمار می‌رود و نقش تربیتی مهمی برای فرزندانمان دارد زیرا دانش‌آموزان علاوه بر اقامه نماز، از رفتار و منش ائمه جماعات نیز الگو می‌گیرند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز از آموزش احکام نماز، تبیین جایگاه مرجعیت و تقلید، جشن تکلیف، تجهیز نماز خانه‌های مدارس و اجرای برنامه‌های فرهنگی در جذب دانش‌آموزان به صفوف نماز جماعت را از جمله برنامه‌های طراحی شده در جهت تشویق دانش‌آموزان و ارائه آموزش‌های لازم به آنها به عنوان برنامه های تدوین شده نماز در مدارس البرز یاد کرد.
مهران‌نیا تصریح کرد: علاوه بر آموزش احکام، مسائلی همچون امر به معروف و نهی از منکر و توجه به دو رکن مهم عترت و قرآن نیز در برنامه‌های آموزشی نماز در مدارس البرز در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در بخش عترت فعالیت‌هایی همچون امام‌شناسی و آشنایی با زندگی ائمه اطهار(ع) و در قرآن نیز علاوه بر حفظ ترتیبی قرآن‌کریم، حفظ موضوعی به تناسب مقاطع تحصیلی آیاتی از قرآن‌کریم پیش بینی و اجرایی شده است.
این مسئول گفت: در سال تحصیلی 97-96 به مناسبت بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز، 9 پیش اجلاس نماز در مدارس البرز با عنوان نماز و فضای مجازی برنامه ریزی و در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه اجلاس سراسری نماز، از اجلاس‌های ممتاز کشوری است که رهبر معظم انقلاب، نیز بر این موضوع صحه می‌گذارد، یاد آور شد: آموزش و پرورش هر سال اقدامات مناسب آموزشی بر اساس شاخص‌های اعلام شده در حوزه اقامه نماز با موضوع این رویداد بزرگ فرهنگی در مدارس انجام می‌دهد.
مهران‌نیا، ترویج نماز،ایجاد وحدت و تبیین مبانی فرهنگی را از اهداف برگزاری پیش اجلاس‌های نماز در آموزش و پرورش البرز عنوان کرد و افزود: اثرگذاری معنوی نماز به زندگی مردم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی را از دستاوردهای این بخش مهم به شمار می‌آید.
وی از تولید نماهنگ نماز ویژه اجلاس سراسری نماز با مشارکت دانش‌آموزان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش کرج و همچنین برای افزایش شناخت دانش‌آموزان نسبت به نقش مهم نماز در زندگی انسان در مدارس البرز مسابقاتی با عنوان نماز و فضای مجازی در بخش های مختلف از جمله نقاشی، روزنامه‌دیواری، مقاله، عکس و نمایشگاه نماز را در برنامه‌هایش گنجانده است.
وی تاکید کرد: در همه مدارس استان البرز برای دانش‌آموزان و اولیا نشست‌های آموزشی با موضوع نماز و آسیب‌های اجتماعی، نماز و فضای مجازی با حضور کارشناسان و روحانیون را در مدارس عملیاتی کرده است.

captcha