فعالیت 250 خانه قرآن شهری در البرز
کد خبر: 3711911
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

فعالیت 250 خانه قرآن شهری در البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی البرز از فعالیت 250 خانه قرآن شهری در این استان خبرداد.

جواد ملازاده در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: خانه قرآن شهری که تشکلی مردمی و غيردولتی است و توسط اشخاص حقيقی و مطابق دستورالعمل سازمان تبليغات اسلامی تشکيل شده، كانونی برای توسعه و ترويج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی است.
وی نشر و ترويج فرهنگ روح‌بخش قرآنی، ارتقای سطح دانش و بينش قرآنی مردم و تلاش برای ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی در بين خانواده‌ها از اهداف تأسیس خانه قرآنی دانست و گفت: در این مراکز کلاس آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ، مفاهیم و داستان‌های قرآنی ویژه سنین مختلف برگزار می‌شود.
این مسئول بیان کرد: همچینین در خانه‌های قرآن شهری علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نیز صورت می‌گیرد.
ملازاده در خصوص تفاوت فعالیت موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری، تصریح کرد: به لحاظ فعالیت تفاوت چندانی ندارد اما خانه‌های قرآن شخصیت حقوقی ندارند و به جز در سازمان تبلیغات که متولی آن است در جایی به ثبت نرسیده‌اند.
رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه خانه‌های قرآن شهری و روستایی ۱۰ سال است که راه‌اندازی شده‌اند، گفت: هدف از راه‌اندازی این مراکز احیای مکتب‌خانه‌های قدیم و تغییر آموزش قرآن از روش سنتی به روش‌های نوین و نظامند است.
وی در پایان گفت: در حال حاضر 250 خانه قرآن شهری در این استان فعال هستند که شرکت‌کنندگان پس از حضور در جلسات قرآن و تکمیل دوره از سوی سازمان تبلیغات گواهینامه دریافت می‌کنند.
انتهای پیام./

captcha