رسانه‌ها امانت‌دار و با اخلاق برای اعتمادسازی در جامعه پیش‌قدم شوند
کد خبر: 3737870
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
بازدید رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی قزوین از ایکنا؛

رسانه‌ها امانت‌دار و با اخلاق برای اعتمادسازی در جامعه پیش‌قدم شوند

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه جامع علمی -کاربردی استان قزوین با اشاره به‌ضرورت شفاف‌سازی در ارائه خبر و رعایت اخلاق و امانت ابراز کرد: بی‌اعتمادی به خبرگزاری‌ها بزرگ‌ترین آسیب است و باید اعتمادسازی صورت گیرد و خبرنگاران بهترین افراد برای اعتمادسازی هستند.

بازدید رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی قزوین از ایکنا/ رسانه‌ها امانت‌دار و با اخلاق باشند

به گزارش ایکنا از قزوین، علی فتح طاهری رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان قزوین صبح امروز21 مردادماه به مناسبت روز خبرنگار در دفتر خبرگزاری ایکنا حضور پیدا کرد.
وی از خبرنگاری به‌عنوان رسالتی سنگین یاد کرد و روز خبرنگار را به خبرنگاران پرتلاش این مجموعه تبریک گفت.
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان قزوین عنوان کرد: مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و نهادهای دولتی نیاز به یادگیری برخی اصول خبرنگاری را دارند و پیشنهاد می‌کنم جهاددانشگاهی در این امر پیش‌قدم شده و دوره‌ای را برای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی تدوین و اجرا کند.
وی با اشاره به‌ضرورت شفاف‌سازی در ارائه خبر و رعایت اخلاق و امانت ابراز کرد: بی‌اعتمادی به خبرگزاری‌ها بزرگ‌ترین آسیب است و باید اعتمادسازی صورت گیرد و خبرنگاران بهترین افراد برای اعتمادسازی هستند.
فتح طاهری ابراز کرد: گاهی مشاهده می‌شود برخی افراد اخباری را با اهداف و اغراض سیاسی مطرح می‌کنند که این امر صحیح نیست.
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان قزوین با تأکید بر اینکه من هیچ‌گاه دنبال رسانه‌ای کردن خود نبوده و نیستم، افزود: بنده اخبار را رصد می‌کنم و معتقد هستم که برنامه‌های اجراشده توسط مسئولین باید رسانه‌ای شود و این ضرورتی برای مدیران است.

خبرگزاری رسالت بسترسازی و فرهنگ‌سازی را بر عهده دارد
فرشاد پیله‌چی رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین و مدیرمسئول خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) در قزوین، نیز در این بازدید اظهار کرد: خبرنگاری از مشاغل سخت و دشواری است که تنش‌های زیادی را با خود به همراه دارد و این باعث دلگرمی خبرنگاران این مجموعه است که فعالیت آن‌ها در عرصه خبر توسط مدیران و مسئولان رصد و دیده می‌شود و ما نیز سعی می‌کنیم به‌عنوان قطعه‌ای کوچک از پازل بزرگ خبر شفاف‌سازی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه خبرگزاری رسالت بسترسازی و فرهنگ‌سازی را بر عهده دارد، ادامه داد: سیاست ما در اخبار چیزی است که خیر آن متوجه مردم باشد و این امر را در دستور کار خود قرا داده‌ایم.

بسیاری از مسائل موجود در جامعه با نسخه شفابخش قرآن درمان خواهد شد
زهرا عبداللهی سردبیر ایسنا در قزوین و سردبیر ایکنا دفتر قزوین نیز اظهار کرد: آقای فتح طاهری ازجمله مدیران استان هستند که در هر ساعتی از روز پاسخگوی تلفن خبرنگاران بوده و به همین جهت از وی تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) دفتر قزوین افزود: این خبرگزاری تنها خبرگزاری قرآنی است و می‌توان عنوان کرد که همانند قرآن مهجور واقع‌شده و نیازمند آن هستیم که مسئولان به این خبرگزاری نیز توجه داشته باشند چراکه بسیاری از مسائل موجود در جامعه با نسخه شفابخش قرآن درمان خواهد شد.
عبداللهی یادآور شد: دفتر خبرگزاری ایسنا به عنوان دیگر خبرگزاری فعال جهاد دانشگاهی استان قزوین در شهرستان‌های تاکستان و البرز خبرنگار فعال دارد و طی رایزنی‌های صورت گرفته با دانشگاه فنی-مهندسی بوئین‌زهرا در تلاش هستیم یک رابط خبری نیز در این دانشگاه داشته باشیم.

تقویت مهارت خبرنگاران را در اولویت قرار داده ایم
مهدی گلدوزها معاون فرهنگی جهادانشگاهی استان قزوین، نیز در این بازدید اظهار کرد: در حوزه خبر تقویت مهارت خبرنگاران را در اولویت قرار دادیم و تدوین سرفصل‌های کوتاه و بلندمدت در خبرنگاری پژوهشی و خبرنگاری در میدان را کلید زده‌ایم.
انتهای پیام

captcha