نقش تأثیرگذار مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی قزوین در زمینه طراحی لباس
کد خبر: 3741073
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

نقش تأثیرگذار مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی قزوین در زمینه طراحی لباس

گروه فرهنگی ــ سرپرست علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین گفت: این مرکز امروز می‌تواند ادعا کند که در زمینه طراحی لباس و دوخت به یک مرکز باتجربه و مرجع در استان تبدیل شده و دستاوردهای دانش‌آموختگان و دانشجویان آن نشان می‌دهد توانسته در زمینه طراحی، دوخت، مد و لباس اثرگذار باشد.

 اثرگذاری علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین در زمینه طراحی لباس

مهدی گلدوزها، سرپرست مرکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی در گفت‌و‌گو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: در حال حاضر مرکز آموزش علمی‌ ـ کاربردی جهاد دانشگاهی به صورت انحصاری در گروه فرهنگ و هنر و در مقاطع کاردانی و کارشناسی شامل رشته‌های طراحی لباس، دوخت و تکنولوژی لباس، گردشگری، مدیریت فرهنگی، روابط عمومی، دکوراسیون داخلی و انیمیشن و دانشجو می‌پذیرد. همچنین در دو مقطع کاردانی و کارشناسی رشته مهندسی فناوری اطلاعات نیز پذیرای دانشجویان است.
گلدوزها با اشاره به انتخاب شعار مرکز با عنوان «یه مهارت کاری» عنوان کرد: متأسفانه آموزش عالی کشور با تمرکز بر کمیت حتی در مراکزی مثل علمی کاربردی اقدام به برگزاری دوره‌هایی کرد که نتیجه آن اضافه شدن فارغ‌التحصیلانی بدون آمادگی برای شغل بوده است؛ جهاددانشگاهی با توجه به ماهیت و مأموریت خود با ورود به رشته‌های کاربردی سعی بر این دارد تا آموزش مهارتی را به نحوی ارائه دهد تا منجر به کار و شغل برای فارغ‌التحصیلانش شود.
وی عنوان کرد: با توجه به رونق بخش خدمات در دنیا و نیز به تبع آن در آینده استان، تمرکز بر رشته‌های هنری و فرهنگی همچون گردشگری می‌تواند زمینه ورود متخصصان را به اقتصاد هنر و فرهنگ ایجاد کرده و با حمایت ایده‌ها در قالب مراکز نوآوری و مراکز رشد توجیه اقتصادی این رشته‌ها را نیز برطرف نماید. در این راستا این مرکز مأموریت اصلی خود را در حوزه فرهنگ و هنر تعریف کرده و انتظار دارد با حمایت ارگان‌های متولی بتواند گام مناسبی در این زمینه بردارد.
سرپرست مرکز آموزش علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی عنوان کرد: این مرکز امروز می‌تواند ادعا کند که در زمینه طراحی لباس و دوخت نیز به یک مرکز باتجربه و مرجع در استان تبدیل شده و دستاوردهای دانش‌آموختگان و دانشجویان این مرکز نشان می‌دهد توانسته در زمینه طراحی، دوخت، مد و لباس اثرگذار باشد و در آینده با راه اندازی استودیوی طراحی لباس تخصصی به قطب طراحی لباس در منطقه تبدیل شود.
مهدی گلدوزها همچنین به ارائه رشته روابط عمومی در مرکز آموزش علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی اشاره و عنوان کرد: این رشته یکی از نیازهای مهم دستگاه‌های دولتی، عمومی و حتی بخش خصوصی در استان است و می‌تواند خلأهایی را که در این زمینه به دلیل مدیریت روابط عمومی بدون دانش علمی در دستگاه‌ها ایجاد شده را حل کند.
وی در پایان از علاقه‌مندان دعوت کرد تا در صورت تمایل با مراجعه به مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی به آدرس خیام شمالی جنب پاساژ مرندی و نیز تماس با شماره تلفن ۰۲۸۳۳۳۶۶۶۹۰ از مشاوره رایگان تحصیلی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

captcha