همایش «روح‌فزا»، تجلیل از علم، دانش و فرهنگ است
کد خبر: 3741084
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

همایش «روح‌فزا»، تجلیل از علم، دانش و فرهنگ است

گروه فرهنگی ــ شهردار قزوین ‌با اشاره به اینکه برپایی همایش روح‌افزا از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی این استان است، اظهار کرد: ‌همایش روح‌فزا تجلیل از یک فرد نیست بلکه تجلیل از علم، دانش و فرهنگ است.

 همایش روح‌فزا تجلیل از علم، دانش و فرهنگ است

به گزارش ایکنا از قزوین، علی صفری، شهردار قزوین در همایش آیت روح‌فزا مراسم بزرگداشت آیت‌الله تاکندی که پیش از ظهر امروز، 3 شهریور در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، تصریح کرد: طی سال جاری سوم تا نهم شهریورماه با همکاری شهرداری، استانداری، شورای شهر و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ‌به‌عنوان هفته فرهنگی قزوین مطرح‌شده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی در هفته فرهنگی قزوین با محوریت گردشگری خلاق و رویکرد نشاط اجتماعی تدارک دیده‌ شده است، اظهار کرد: استان قزوین دارای تنوع قومی، زیستی و ظرفیت بالای گردشگری است که می‌تواند به‌عنوان مقصد گردشگری مطرح شود و درآمد پایدار شهری را به این بخش سوق دهیم.
شهردار قزوین خاطرنشان کرد: هفته قزوین فرصت مناسبی است که ظرفیت‌های گردشگری قزوین را معرفی کنیم، شورای شهر نیز در جهت نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های خوبی دارد که در جذب گردشگر تأثیرگذار است.
صفری با بیان اینکه اولین روز از هفته قزوین با برگزاری همایش آیت روح‌فزا آغاز شده و در طی این هفته تجلیل از نخبگان و فرهیختگان مختلف استان پیش‌بینی‌شده است، اظهار کرد: برگزاری سمپوزیم مجسمه‌سازی از دیگر برنامه‌های هفته قزوین است که طی آن تندیس شخصیت‌های فاخر قزوین ساخته و در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود.
شهردار قزوین بیان کرد: همایش روح‌فزا تجلیل از آیت‌الله تاکندی و تجلیل فرد نیست، این همایش تجلیل از نماد علم و دانش و فرهنگ است.
وی افزود: این همایش‌ها باهدف آشنایی نسل جوان باشخصیت‌های این‌چنینی برگزار می‌شود و این پیام را دربر دارد که جوانان باید قدر بزرگان را بدانند.

انتهای پیام

captcha