عرفانی‌ترین هنر بشر خوشنویسی است
کد خبر: 3741279
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
استاندار قزوین:

عرفانی‌ترین هنر بشر خوشنویسی است

گروه فرهنگی- استاندار قزوین گفت: عرفانی‌ترین هنر بشر خوشنویسی است که با گذشت قرن‌ها هرگز به ابتذال کشیده نشده است.

 عرفانی‌ترین هنر بشر خوشنویسی است

به گزارش ایکنا از قزوین، پنجمین دوسالانه خوشنویسی ایران شب گذشته 3 شهریور در مراسمی با حضور سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، غلامحسین امیرخانی چهره ماندگار خوشنویسی، مسئولان استانی و جمعی از خوشنویسان و هنرمندان در سرای سعدالسلطنه قزوین کار خود را آغاز کرد.
زاهدی در این مراسم در جمع هنرمندان و خوشنویسان گفت: با آغاز هفته فرهنگی قزوین و شروع این ایام با دوسالانه خوشنویسی، فعالیت‌های فرهنگی خوبی در حال اجراست که می‌تواند هنرمندان را راضی کند.
وی خاطرنشان کرد: زبان مهم‌ترین وسیله ارتباطی انسان است که به‌سادگی شکل گرفت و درنهایت رشد کرد اما برای ماندگاری زبان، خط توسط بشر ابداع شد تا زبان علاوه بر ماندگاری روی بشر تأثیر هم داشته باشد.
استاندار قزوین عنوان کرد: وقتی آدمی می‌خواهد به بیان مفاهیم عمیق انسانی، معنوی و الهی بپردازد نیازمند ابزار هنر است؛ در این هنگام انسان ابزار هنر را ابداع کرده و مفاهیم موردنظر خود را در قالب هنر بیان می‌کند.
وی بیان کرد: هنگامی‌که انسان به هنر روی آورد ابتدا روی زبان کارکرد و سپس آن را آهنگین کرد و شعر ایجاد شد؛ در خط نیز درواقع نوعی موسیقی در واژه‌ها تزریق می‌شود و مخاطب این موسیقی را در قامت واژه‌ها به لحاظ بصری مشاهده می‌کند.
زاهدی گفت: عرفانی‌ترین هنر بشر خوشنویسی است که باگذشت قرن‌ها هرگز به ابتذال کشیده نشده است.
وی اضافه کرد: قزوین دارای بزرگان خوشنویسی فراوانی است و به‌حق پایتخت خوشنویسی ایران شده و در سال‌های اخیر هم رویکرد مدیران فرهنگی به هنر بیشتر شده و این کار موجب اعتلای هنری استان در رشته‌های مختلف شده است.

انتهای پیام

captcha