حفظ قرآن‌ صرفاً معرفت قرآنی به همراه نمی‌آورد
کد خبر: 3757635
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

حفظ قرآن‌ صرفاً معرفت قرآنی به همراه نمی‌آورد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه صرف حفظ قرآن، معرفت قرآنی به همراه نمی‌آورد، گفت: خداوند در آیه 19 سوره رعد کسانی‌که به قرآن توجّه دارند را به دو دسته تقسیم کرده است که دسته اول معرفت و شناخت قلبی نسبت به قرآن دارند و چشم دل آن‌ها با آیات الهی روشن و بینا است.

جامعه قرآنی با هدایتگری اجازه ورود مسئولان به مسیرهای اشتباه را ندهند

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در یازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین که شب گذشته، 28 مهرماه در شبستان امیرالمؤمنین‌(ع) مسجدالنبی‌(ص) برگزار شد، اظهار کرد: حفظ قرآن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما معرفت و شناخت نسبت به آیات قرآن باید در رأس برنامه‌های قرآنی قرار گیرد.
‌وی با تأکید بر اینکه صرف حفظ قرآن، معرفت قرآنی به همراه نمی‌آورد، تصریح کرد: خداوند در آیه 19 سوره رعد کسانی‌که به قرآن توجّه دارند را به دو دسته تقسیم کرده است که دسته اول معرفت و شناخت قلبی نسبت به قرآن دارند و چشم دل آن‌ها با آیات الهی روشن و بینا است.
‌امام جمعه قزوین ادامه داد: طبق این آیه شریفه دسته دوم کسانی هستند که نسبت به قرآن شناخت و معرفت پیدا نمی‌کنند و پیام‌ها و حقیقت قرآنی را درک نمی‌کنند و در نتیجه چشم دل آن‌ها خاموش و نابینا می‌ماند.
‌نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: خداوند با نور قرآن و ولایت هر که را بخواهد هدایت می‌کند و هر کسی با قرآن و دین نورانی نشود، نابینا خواهد ماند و هیچگاه نسبت به خداوند معرفت پیدا نخواهد کرد.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود بر عمل به دستورات قرآن تأکید کرد و ابراز کرد: خداوند تأکید می‌کند تا دستورات قرآن را در زندگی اجرایی کنیم. باید بدانیم که قرآن در تمام ابعاد و عرصه‌های زندگی بشر دستورالعمل ارائه کرده است.
‌آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه عمل نکردن به آن چیزی که بازگو می‌کنیم گناه بزرگی محسوب می‌شود، گفت: باید همانطور که قرآن را قرائت می‌کنیم، عمل به آیات الهی را در اولویت قرار دهیم چرا که آگاهی بدون عمل نتیجه بخش نخواهد بود و گناه بزرگی به شمار می‌آید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به برخی از مصادیق عمل به قرآن در عرصه‌های سیاسی اشاره کرد و یادآور شد: خداوند ما را از دوستی با منافقان و کافران منع کرده است و ما اجازه نداریم آن‌ها را به چشم دوست نگاه کنیم.
‌وی اضافه کرد: اگر برخی چشم امید به کفار و منافقان داشته باشند و اسرار کشور را در اختیار آن‌ها قرار دهند، مسیر اشتباهی را انتخاب کرده‌اند؛ چراکه طبق وعده الهی عذاب دردناک در انتظار منافقان و کفار است و هیچگاه خیری از آن‌ها به ما نخواهد رسید.
‌امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه همه عزت‌ها نزد خداوند است و نباید برای رسیدن به عزّت سراغ غریبه‌ها برویم، تأکید کرد: متأسّفانه برخی از نماینده‌های مجلس به غلط به امضای معاهده ننگینی اقدام کردند و با اینکار عزّت را از دشمنان خدا درخواست کردند درحالی‌که خداوند تأکید کرده است همه عزت‌ها نزد اوست.
آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود پاکی و طهارت را لازمه ورود به عرصه قرآنی معرفی و اظهار کرد: اگر کسی پاکی و طهارت را به عنوان دو اصل مهم مورد توجه قرار ندهد، قرآن در جان او جای نمی‌گیرد و روح او را به تعالی نمی‌رساند.
وی تصریح کرد: کسانی‌که با پاکی و طهارت به قرآن روی می‌آورند، با آیات الهی انس پیدا می‌کنند و چنین انسان‌هایی اهل ایمان خواهند بود و هرگاه نام خدا را می‌شنوند از شوق دل‌هایشان به لرزه در می‌آید و بر ایمانشان افزوده می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: قرآن و اهل بیت (ع) جدایی‌ناپذیر هستند و همانطور که آیات قرآن را قرائت می‌کنیم ‌باید احادیث، روایات و نهج‌البلاغه را نیز قرائت کنیم و جان خود را با کلام پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) سیراب کنیم.
به گزارش ایکنا در پایان این مراسم از حافظان و خانواده شهدای قرآنی استان تجلیل شد. 
انتهای پیام

captcha