زائری نباید بدون سرپناه بماند
کد خبر: 3761066
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
شهردار مشهد:

زائری نباید بدون سرپناه بماند

گروه اجتماعی - شهردار مشهد تأکید کرد: به همکاران در شهرداری توصیه شده است که زائری بدون سرپناه در شهر نماند.

زائری نباید بدون سرپناه بماندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی قاسم تقی‌زاده‌خامسی دیشب، 12 آبان در همایش شوق خدمت به زائرین رضوی که در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ۶ میلیون زائر در این ایام داشته باشیم که امیدوارم از زائران در شان امام رضا(ع) و در شأن شهر مشهد پذیرایی کنیم؛ به دوستان در شهرداری توصیه شده است که زائری بدون سرپناه در شهر نماند.

وی بیان کرد: بسیاری از خادمان از زندگی امام رضا(ع) اطلاع چندانی ندارند؛ بهتر است خادمان در خصوص زندگی امام رضا(ع) اطلاعات بیشتری را کسب کنند تا بتوانند آ ن را به زائران بتوانند منتقل کنند.

شهردار مشهد افزود: کمی پس از فوت هارون، امام رضا(ع) شهید می شوند و در نزدیکی محل دفن هارون به خاک سپرده می‌شوند اما امروز امام‌ رضا(ع) میلیون‌ها زائر دارد و زائری به حرم می‌رسد، یک لعنت بر هارون و یک صلوات بر امام رضا(ع) می‌فرستد. این نشان می‌دهد کار نیک و مرد نیکوکار محبوب شیعیان است.

تقی‌زاده‌خامسی تاکید کرد: اینکه امام رضا(ع) چه کرده است، خادم حرم باید آن را مطالعه کند؛ انسان‌ها و روند تکاملی آن‌ها را در حرم می‌شود دید؛ دو نفر در اینجا دفن هستند که به یکی رحمت‌الله و به یکی لعنت‌الله می‌فرستند.

وی عنوان کرد: هر حکومتی از دوره ساسانیان به بعد آمده وسعت زمین امام رضا(ع) را گسترش داده است، در دوره انقلاب اسلامی نیز تلاش بسیار شده تا حرم در شان خودش باشد.

شهردار مشهد بیان کرد: میزبان و خادم کسی می‌شوید که زائران آن برای تربت این خاک و برای قاشق غذایی از حضرت تلاش‌های بسیار می‌کنند و خادمان باید بدانند در چه جایگاهی هستند زیرا بسیاری از شیعیان جهان در کنار همه‌ اتفاقات بزرگی که در آخر صفر در مشهد اتفاق می‌افتد، به خاطر وجود مبارک امام رضا(ع) است که تمایل دارند خادم افتخاری این بارگاه باشند.

وی یادآور شد: قرار است خادمان زائرانی باشید که سواره و پیاده در روز شهادت این بزرگوار می‌آیند تا در حرم مطهر باشند امیدوارم خادم و میزبان خوبی برای زائران امام رضا(ع) باشیم.

انتهای پیام

captcha