آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3773407
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن در اردبیل برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی‌ ـ معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم در این استان گفت: ثبت نام در این آزمون ‌از ۵ دی‌ماه آغاز و تا ۳۰ همین ماه ادامه دارد.

آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شودمهدی طاهری، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم ۱۰ سال است که به صورت مستمر و با حضور تمامی استان‌ها در سطح کشوری در راستای سنجش و ارزیابی دانش‌آموختگان قرآنی و مؤسسات قرآنی، ایجاد انگیزه ‌بین عموم مردم برای فراگیری معارف قرآنی و شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی در جهت تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور اجرا می‌شود و استان اردبیل نیز در دوره‌های متمادی جزو استان‌های برتر در این حوزه بوده است.
طاهری اظهار کرد: افرادی که جزو دانش‌آموختگان قرآنی و مؤسسات قرآنی نیستند می‌توانند در بخش داوطلبان آزاد و در سنین مختلف در این آزمون شرکت کنند.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: آزمون سال جاری در ٣ گروه امتحانی و در قالب ١٨ رشته شامل: گروه حفظ قرآن کریم با ٨ رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) با ٧ رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با ٣ رشته و در اسفند‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
طاهری گفت: زمان ثبت نام در این آزمون از ۵ لغایت ۳۰ دی‌ماه و از طریق سایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.quranedu.ir است که شرکت‌کنندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت منابع آزمون نیز به این سایت مراجعه کنند.
وی بیان کرد: زمان برگزاری آزمون‌ها در «رشته‌های الکترونیکی یکم و دوم اسفند‌ماه»، «رشته‌های کتبی نهم اسفندماه» و «رشته‌های شفاهی برای گروه سنی مقطع ابتدایی و حافظان کل قبول شده در مرحله کتبی از ۱۱ الی ۱۶ اسفندماه و برای دانش‌آموزان کل مقاطع تحصیلی و شرکت‌کنندگان در رشته حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از ۱۸ الی ۲۳ اسفند‌ماه» است.

تغییر روند صدور مجوز مؤسسات قرآنی
معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مرجع صدور مؤسسه‌های قرآنی معرفی و پس از این تمامی فعالیت‌های مؤسسه‌های قرآنی زیر نظر معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت.
طاهری افزود: هیئت رسیدگی به امور موسسه‌های قرآنی نیز با مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط با موضوع قرآنی تشکیل شده است و در حال حاضر ۶۸ مؤسسه قرآنی در استان اردبیل فعال هستند.
وی بیان کرد: نشر فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان یک وظیفه همگانی و مؤسسه‌های قرآنی نیز در این زمینه همت ویژه دارند.
انتهای پیام

captcha