مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تمدید ثبت‌نام آزمون حفظ قرآن کارکنان دولت
کد خبر: 3774085
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تمدید ثبت‌نام آزمون حفظ قرآن کارکنان دولت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ تمدید زمان ثبت نام آزمون طرح ملی حفظ قرآن ویژه کارکنان دولت، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف کشور طی امروز، 28 آذرماه است.

به گزارش ایکنا، خبر تمدید زمان ثبت نام برای آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه کارکنان دولت، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور طی امروز چهارشنبه، 28 آذرماه است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و انیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 28 آذرماه و تا ساعت 15 تعداد هشت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و هفت خبر دیگر نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منعکس شده‌اند.
«تلاوت سوره احزاب با صدای موحد امین» عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم است و «شعرخوانی محمد رسولی درباره مردم مظلوم یمن»، «بی‌توجهی مسئولان دانشگاه الزهرا(س) به سند چشم‌انداز این دانشگاه»، «انتصاب‌های پرحاشیه؛ یکی از مهمترین عوامل نقد حکومت عثمان»، «کمیسیون‌های شورای ستایشگران معرفی شد»، «بخشی از امنیت کشور مرهون تلاش‌های تقریبی است»، «ثبت‌نام ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه بچه‌های مسجد» و «علاقه به ریاست عامل نفاق می‌شود» نیز عناوین هفت خبر دیگر امروز این صفحه را تشکیل می‌دهند.
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «ثبت‌نام ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه بچه‌های مسجد» کرده که اگر چه خبری تخصصی در حوزه قرآن کریم نیست ولی به جهت اینکه آماری دقیق و فراوان از ثبت نام در سامانه بچه‌های مسجد دارد، خبری قابل تأمل و خواندنی است که در بخش‌هایی از آن آمده است: «با راه‌اندازی سامانه سجا (بچه‌های مسجد) یا همان پورتال جامع کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مسئولان کانون‌های مساجد سراسر کشور موظف شدند تا جهت ثبت‌نام به این سامانه مراجعه کنند، چراکه اختصاص هرگونه بودجه و حمایت از برنامه‌های کانون‌های مسجد منوط به ثبت‌نام در این پورتال است.
«شفاف‌سازی فعالیت‌های فرهنگی هنری، سازماندهی برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تقویت و تسهیل ارتباط بین کانون‌ها» از جمله اهداف راه‌اندازی این سامانه به شمار می‌رود.
طبق گفته رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد، 24 هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور وجود دارد که استان تهران 1100 کانون را به خود اختصاص داده است».
فارس
آغازگر اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نیز همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این صفحه خبر تلاوت ترتیل صفحه 536 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم است.
در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «سرچشمه اصلی وسوسه‌های نفسانی/ چرا انسان معاد را تکذیب می‌کند؟»، ««قبله حاجات» اثری از گروه محمد رسول‌‌الله(ص) در وصف کریمه اهل بیت(س)»، «برگزاری مرحله ناحیه‌ای مسابقات قرآن بسیج در ۵۰۰ نقطه از کشور/ مرحله استانی بهمن‌ماه»، «بدون «تقریب» به دشمنان خدا کمک می‌کنیم/ جهل و عدم معرفت سبب تکفیر و افراط‌گرایی» و «تلاوتی از سعید عبدی/ آیاتی از سوره مبارکه اسراء» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که اغلب این اخبار نیز در حوزه قرآن کریم جای دارند.
این صفحه از خبرگزاری فارس نیز طی امروز خبری با عنوان «برگزاری مرحله ناحیه‌ای مسابقات قرآن بسیج در ۵۰۰ نقطه از کشور/ مرحله استانی بهمن‌ماه» را پوشش داده که خبری قرآنی بوده و در رابطه با مسابقات قرآن سازمان بسیج مستضعفین است.
در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «مرحله ناحیه‌ای مسابقات سراسری قرآن بسیج به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده و جمعه ۳۰ آذر‌ماه به پایان می‌رسد.
محمد ذوالفقاری، مدیر دارالقرآن بسیج کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از برگزاری این رقابت‌ها در ۴ بخش خبر داد و گفت: این رقابت‌ها در بخش‌های کتبی، آوایی، هنری و پژوهشی ویژه گروه‌های صالحین و آحاد بسیجیان خواهر و برادر و در سه مرحله حوزه، ناحیه و استان برگزار می‌شود که مرحله حوزه‌های بسیج آبان‌ماه برگزار شد و مرحله ناحیه‌ای هم‌اکنون در حال برگزاری است. همچنین مرحله استانی دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری بخش‌های هنری و پژوهشی مسابقات در سطح کشور خبر داد و گفت: مسابقات کتبی و آوایی تا مرحله ناحیه برگزار خواهد شد، اما مسابقات بخش های هنری و پژوهشی در سطح کشور برگزار و نفرات برتر به عنوان برترین‌های کشور معرفی و تجلیل می‌شوند.
ذوالفقاری درباره موضوعات بخش هنری مسابقات گفت: در بخش عکس علاقه‌مندان باید آثار خود را با موضوع خانواده قرآنی در قالب یک سی دی، در بخش خوشنویسی بر اساس آیه ۱۷ سوره مبارکه لقمان و در بخش مستند قرآنی باید آثار موضوعات قهرمان قرآنی شما کیست؟ و حلقه‌های قرآنی صالحین برای ما ارسال کنند که در بخش مستند باید آثار در قالب مستند ۵ دقیقه‌ای به دبیرخانه مسابقات ارسال شود».
مهر
«هفتمین آزمون دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن برگزار می شود»، عنوان تنها خبری است صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر طی امروز و تا این ساعت بدان پرداخته است.
در بخش‌های از این خبر قرآنی که مربوط به برگزاری آزمون دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن توسط شورای عالی قرآن می‌باشد، آمده است: «مرحله سوم آزمون های هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان شامل آزمون نظری برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، این آزمون فردا پنجشنبه ۲۹ آذرماه، از ساعت ۸ صبح در مجتمع امام خمینی(ره)، حسینیه الزهرا(س)، با حضور ۱۳۴ نفر از پذیرفته شدگان برگزار خواهد شد.
در هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم، ۴۶۰ نفر از ۳۱ استان شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۳۴ نفر شامل ۴۵ مدرس و ۸۹ قاری توانسته‌اند به مرحله آزمون نظری راه پیدا کنند».
ایرنا
تعداد دو خبر با عناوین «سخنرانی علیه حوزه علمیه از عجایب است» و «فعالیت کانون‌های مساجد می‌تواند الگو باشد» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده که هیچ‌کدام از این اخبار قرآنی نبوده و در دیگر حوزه‌های معارفی قرار دارند.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد هفت خبر را بر روی خروجی خود منعکس کرده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و شش خبر دیگر نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.
«هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود»، عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری ایسنا را تشکیل می‌دهد که تا این ساعت بر روی خروجی این صفحه قرار گرفته است.
در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از برگزاری هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در نهم اسفندماه سال جاری در خراسان شمالی خبر داد.
نودهی افزود: این آزمون در سه گروه امتحانی در قالب ١٨ رشته شامل «حفظ قرآن کریم» با هشت رشته، گروه «مفاهیم و معارف اهل بیت(ع)» با ٧ رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
وی تقویت، وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان و نهادهای قرآنی و سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی را از اهداف این آزمون اعلام کرد».
باشگاه خبرنگاران جوان
سه خبر از هفت خبر امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان با عناوین ««سوره اخلاص»/معرفی سوره‌ای کوتاه با خواص بی شمار»، «زمان ثبت نام برای آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه کارکنان دولت تمدید شد/تعداد ثبت نام کننده‌ها در آزمون از مرز ٤٥ هزار نفر گذشت» و «نسخه نهایی نرم‌افزار «بشارت» منتشر شد» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
این صفحه از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران نسبت به پوشش خبری با عنوان «زمان ثبت نام برای آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه کارکنان دولت تمدید شد/تعداد ثبت نام کننده‌ها در آزمون از مرز ٤٥ هزار نفر گذشت» اقدام کرده که خبری قرآنی و مهم بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «با توجه به اینکه زمان ثبت نام جهت شرکت در آزمون حفظ قرآن ویژه کارکنان دولت از ٢٦ آبان ماه سال جاری آغاز و تا ٢٤ آذرماه در نظر گرفته شده بود ،این زمان تا تاریخ ٣ دی ماه تمدید شد.
طبق آخرین آمار اعلام شده، تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون از مرز ٤٥ هزار نفر گذشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سازمان های وابسته به نهاد ریاست جمهوری، وزارت علوم،تحقیقات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت؛ معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و دارایی دستگاه های پیشتاز با بیشترین شرکت کننده در این آزمون بوده است.
بر اساس این گزارش، استان‌های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس و شهرستان‌های تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، کرمان به ترتیب بیشترین سهم شرکت کننده در این آزمون را به خود اختصاص داده‌اند.
فرهنگیان و کارکنان محترم وزارت آموزش و پرورش می توانند برای شرکت در این دوره به سامانه ITMS این وزارتخانه مراجعه نمایند.
گفتنی است، دوره‌ای که برای کارکنان دولت در نظر گرفته شده است با نام «آموزش سبک زندگی» و با محوریت حفظ و مفاهیم سوره‌های مبارکه «ناس» تا «زلزال» می باشد و این دوره با مجوز سازمان اداری استخدامی کشور و در قالب هشت ساعت ضمن خدمت برای کارکنان دولت محاسبه می‌شود و به نفرات برگزیده نیز جوایز ارزنده ای به رسم یادبود اهدا خواهد شد».
ایبنا
تنها خبری که صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران طی امروز و تا این ساعت بدان پرداخته، خبری با عنوان «جامعه دینی با پژوهش به کمال می‌رسد» است که این خبر نیز قرآنی نبوده و در حوزه معارفی اجتماعی و دینی قرار دارد.
میزان
«مثل شیر بگو نمی دانم»، «روزی در پی انسان است»، ««سرمایه نمادین» و جذب سلبریتی‌ها توسط رسانه‌های خارجی» و ««همایش یادبود استاد مهدی حائری یزدی» برگزار می‌شود»، عناوین چهار خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان را تشکیل می‌دهند که این اخبار نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.
انتهای پیام

captcha