وضعیت نگران‌کننده بودجه قرآنی ۹۸/ مطالبات زمین‌مانده جامعه قرآنی بازگو شود
کد خبر: 3777371
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

وضعیت نگران‌کننده بودجه قرآنی ۹۸/ مطالبات زمین‌مانده جامعه قرآنی بازگو شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز گفت: علی‌رغم اخبار منتشره مبنی بر رایزنی مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآنی با نمایندگان دولت، بودجه قرآنی ۹۸ اعلام‌شده از سوی رئیس‌جمهور در هفته گذشته فقط ۲۷ میلیارد بوده که این بسیار ناامیدکننده است.

بودجه قرآنی 98 بسیار ناامیدکننده است/ مطالبات زمین‌مانده جامعه قرآنی بازگو شود

محمدحسین محمدی‌آهویی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گلایه شدید خود را از کاهش ۷۰ درصدی بودجه قرآنی ۹۸ اعلام و اظهار کرد: برخلاف اخبار منتشره مبنی بر رایزنی مسئولان شورای توسعه با نمایندگان دولت، بودجه قرآنی 98 اعلام‌شده از سوی رئیس‌جمهور در هفته گذشته فقط ۲۷ میلیارد بوده که بسیار ناامیدکننده است.
وی بیان کرد: سهم قرآن که در سال ۹۳ دویست میلیارد بود که با پیگیری‌های انجام شده تنها در حدود کمتر از نصف این مبلغ آن هم در اسفندماه واریز شد، در سال ۹۴ تفاوتی نکرد و ما کمتر از واریزی سال ۹۳ شاهد دریافت اعتبارات بودیم.
آهویی افزود: در سال ۹۵ متأسفانه فقط چند درصد اعتبارات قرآنی را تخصیص یافت و در سال ۹۶ هم عدم تخصیص هر گونه اعتباری، موجب تضعیف فعالیت‌های قرآنی را فراهم آورد.
وی اظهار کرد: با وجود آنکه در بودجه سال 97 طی رایزنی‌های فراوان ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته بود اما طبق بررسی‌های انجام شده است پس از گذشت ۱۰ ماه تنها ۲۰ درصد آن تحقق یافته است.
این فعال و قاری قرآن با اشاره به بودجه قرآنی 98 تأکید کرد: به‌دلیل عدم توزیع عادلانه بودجه بین جامعه قرآنی، بخش اعظمی از این بودجه صرف برگزاری مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی می‌شود و تنها مقدار بسیار ناچیزی از آن به مؤسسات و شهرستان‌ها تعلق می‌گیرد که به‌هیچ‌عنوان شایسته شأن جامعه قرآنی نیست.
وی بیان کرد: از تک‌تک دلسوزان قرآنی استدعا دارم در این بازده زمان کمی که تا تصویب بودجه کشور در مجلس شورای اسلامی باقی مانده است رایزنی‌های لازم را با نمایندگان استان در مجلس داشته و با نامه‌نگاری مردمی به دفتر رئیس‌جمهور و ریاست مجلس مطالبات زمین‌مانده جامعه قرآنی را بازگو کنند.
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز در پایان یادآور شد: امیدواریم این معضل فرهنگی که به مهجوریت بیشتر قرآن دامن می‌زند برطرف شده و حداقل توانسته باشیم دینی که بر گردنمان است را به نحو احسن ادا کرده باشیم.

انتهای پیام

captcha