نمایندگان مجلس اعتباری شایسته قرآن ‌تصویب کنند
کد خبر: 3777606
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

نمایندگان مجلس اعتباری شایسته قرآن ‌تصویب کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین با انتقاد از کاهش ۷۰ درصدی بودجه قرآنی ۹۸ گفت: امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس ‌در حمایت از امور قرآنی بودجه‌های قرآنی را متحول کرده و برای سال آینده اعتباری شایسته قرآن تصویب کنند.

نمایندگان مجلس اعتباری شایسته قرآن ‌تصویب کنندحجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن بابایی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گلایه خود را از کاهش ۷۰ درصدی بودجه قرآنی ۹۸ اعلام و اظهار کرد: نمایندگان مجلس با تصویب بودجه‌ای در شأن قرآن تلاش کنند تا مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب تحقق و به جامعه‌ای قرآنی که شایسته جمهوری اسلامی است، برسیم.
وی با اشاره به تأکیدات پیامبر(ص) در رابطه با حفظ قرآن و اهمیت به کلام وحی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) بارها امت خود را به تمسک به قرآن سفارش کرده است و در حدیثی چنین آمده است «وَ قالَ الرَّسُولُ يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً» پيامبر در روز قيامت می‌فرماید «اى پروردگار من، همانا قوم من اين قرآن را متروك گذاشتند».
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین اظهار کرد: با وجود این همه تأکید با نهایت تأسف جوامع اسلامی این کتاب مقدس آسمانی را در عرصه‌های مختلف از جمله تلاوت، حفظ، تفسیر، تدبر، در عمل و برپا شدن احکام آن در جامعه و خلاصه در همه ابعاد آن مهجور قرار داده‌اند.
وی با بیان اینکه در اولین سطوح قرآن کریم هم خوب و شایسته عمل نکرده‌ایم، ادامه داد: متأسفانه کم نیستند کسانی که روزها، ماه‌ها و حتی سال‌ها از عمرشان می‌گذرد، ولی آیه‌ای از قرآن را تلاوت نکرده‌اند و یا بسیاری از فارغ‌التحصیلان نمی‌توانند یک صفحه قرآن را به‌غلط بخوانند.
‌بابایی بیان کرد: یکی از دلایل توفیق کم در حوزه قرآنی این است که حمایت‌هایی که لایق این کتاب آسمانی است صورت نمی‌گیرد و حتی شاهد کاهش بودجه قرآنی هم می‌شویم.
وی اضافه کرد: البته هدف از کار قرآنی پول نیست ولی برای جذب اقشار مختلف به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان باید از حمایت‌های مالی بهره جست و در ضمن هر چقدر در راه قرآن خرج شود هزینه محسوب نمی‌شود بلکه سرمایه‌گذاری است.
این کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین عنوان کرد: کشوری که می‌خواهد انسان بسازد باید متوجه این امور باشد که زیربنای اخلاق قرآنی را در جامعه پیاده کند؛ امروز این را فهمیده‌ایم که اگر نتوانیم نیروی انسانی خوب خلق و تربیت کنیم، سال‌های آتی باید به همین شکل دستبند بسازیم تا دزدهای خرد و کلان را بگیریم.
وی با بیان اینکه بی‌توجهی به آموزش‌وپرورش، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و اساتید نتیجه‌اش این خواهد شد که به فکر ساختن دستبند بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد بالایی پرونده‌ جنایی در دادگاه‌ها وجود دارد که هر کدام نشان از تخلف و یا ظلمی می‌تواند باشد.
این کارشناس قرآنی افزود: اگر ما به آموزش‌وپرورش و دانشگاه و حوزه‌ی علمیه توجه داشتیم و با کمک‌های مالی و حمایت‌های معنوی امور فرهنگی مخصوصاً قرآنی را در این نهادها جدی می‌گرفتیم، لازم نبود این هزینه‌ی هنگفت را در قوه‌ی قضائیه به کار بگیریم.
حجت‌الاسلام بابایی تصریح کرد: متأسفانه عملکرد نامناسب ما موجب ثبت پرونده‌های بسیار در دادگاه‌ها شده است و این در حالی است که برای بسیاری از جرائم و عملکرد نامناسب در جامعه پرونده‌هایی تشکیل نمی‌شود.
این فعال قرآنی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حمایت از امور قرآنی بودجه‌های قرآنی را متحول کرده و برای سال آینده اعتباری شایسته قرآن به تصویب برسانند.
انتهای پیام

captcha