برگزاری نشست توجیهی هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در کردستان
کد خبر: 3777735
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

برگزاری نشست توجیهی هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی- نشست توجیهی هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن با حضور مربیان و رابطان موسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان امروز، 11 دی ماه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

برگزاری نشست توجیهی هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در نشست توجیهی برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن با حضور مربیان و رابطان قرآنی مؤسسات و کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد امروز، 11 دی ماه برگزار شد، اظهار کرد: هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اسفندماه امسال برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش قرآن به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه به حساب می‌آید، افزود: آموزش قرآن با هدف تعمـیم و تعمیـق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط و انس مستمر با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود.
گلباغی عنوان کرد: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت به عنوان یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذار، در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور است.
وی با اشاره به رشته‌های این آزمون عنوان کرد: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه امتحانی و در قالب ١٨ رشته شامل گروه حفظ قرآن کریم با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) با هفت رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته برگزار می‌شود.
مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به ابلاغ سیاست‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به تمامی دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی اشاره کرد و افزود: بر همین اساس به منظور در اولویت قرار دادن طرح حفظ جزء سی قرآن کریم با محوریت طرح بشارت ١٤٥٢، رشته حفظ جزء ٣٠ به عنوان«کار ویژه» آزمون سال جاری در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه شرکت در تمامی رشته های آزمون برای کلیه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است، اعلام کرد: آزمون کتبی در تمامی شهرستان هایی که تعداد داوطلبان آن حداقل ٣٠ نفر باشد برگزار می شود و فهرست نهایی آن همزمان با تاریخ صدور کارت ورود به جلسه آزمون بر روی پایگاه اینترنتی ثبت‌نام قابل مشاهده است.
گلباغی زمان آغاز ثبت نام در این آزمون سراسری را پنجم دی ماه اعلام کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند از پنجم لغایت ٣٠ دی ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند.
یادآور می‌شود؛ در ادامه جلسه مربیان مؤسسات قرآن و کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان نظرات و دیدگاه های خود را در مورد چگونگی برگزاری آزمون اعلام کردند.
انتهای پیام

captcha