دستگیری «مرضیه هاشمی» ناشی از ترس آمریکا از بیداری اسلامی است
کد خبر: 3782406
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

دستگیری «مرضیه هاشمی» ناشی از ترس آمریکا از بیداری اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد ـ مسئول بسیج رسانه استان قزوین گفت: دستگیری بی‌دلیل مرضیه هاشمی، بانوی خبرنگار آمریکایی شاغل در شبکه پرس تی وی ایران نشان از ترس دولت آمریکا از بیداری اسلامی و عدم پایبندی آنها به اصول اولیه حقوق شهروندی دارد.  

دستگیری «مرضیه هاشمی» ناشی از ترس آمریکا از بیداری اسلامی استمحمد کشاورز، مسئول بسیج رسانه استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به بازداشت بی‌دلیل و اهانت به خبرنگار انقلابی «مرضیه هاشمی» در آمریکا اظهار کرد: این اتفاق نقض فاحش حقوق بشر و حقوق شهروندی در آمریکا به عنوان منادی حقوق بشر است.
وی افزود: دستگیری بی‌دلیل این بانوی خبرنگار آمریکایی شاغل در شبکه پرس تی وی ایران که منافی حقوق اساسی یک زن مسلمان به شمار می‌رود، نشان از عدم پایبندی دولت آمریکا به اصول اولیه حقوق شهروندی دارد.  
مسئول بسیج رسانه استان قزوین با اشاره به آمار سال ٢٠١٨ که در آن آمریکا پنجمین کشور خطرناک و ناامن برای خبرنگاران ذکر شده است، گفت: این بانوی مسلمان که زاده آمریکاست بعد از شیعه شدن بسیار معتقد و مومن و پرتلاش ظاهر شده و همواره به اهداف جمهوری اسلامی اعتقادی راسخ داشت. 
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دستگیری وی در ادامه عملیات روانی دولت استکباری آمریکا علیه ایران اسلامی و تحت فشار قرار دادن برای آزادسازی نفوذی‌ها و جاسوسان امنیتی در ایران است. می‌توان این بانوی آمریکایی را از مروجان اندیشه «اسلام سیاسی» دانست که با دعوت از اندیشمندان آزاده و منتقد لیبرال دموکراسی غرب، نقش بسزایی در تحقق این اندیشه داشت.
این مسئول تاکید کرد: نوع برخورد با مرضیه هاشمی در آمریکا به دور از اصول حقوق شهروندی است چرا که  با او مانند یک مجرم رفتار می‌کنند و با کشف حجاب و دادن غذای غیر حلال می‌خواهند وی را تحت فشار روحی و جسمی قرار دهند. 
وی با اشاره به اینکه این رفتارهای عصبی و شرارت‌آمیز آمریکایی‌ها  ناشی از سراسیمگی و وحشت است، عنوان کرد: دنیای استکبار از بیداری اسلامی و حاکمیت اسلام به شدت احساس خطر کرده است و امروز نیز رسانه‌های آمریکایی و غربی در برابر این اتفاق سکوت پیشه کرده‌اند.
کشاورز با اشاره به وظیفه رسانه‌های  ظلم‌ستیز و آزادی‌خواه در این خصوص یادآور شد: از رسانه‌ها و روشنفکران جهان اسلام و آزادیخواهان دنیای غرب توقع می‌رود که نسبت به مسئولیت رسانه‌ای و روشنفکری خود بی‌تفاوت نباشند و هم صدا با هم برای برای احقاق حق و آزادی این بانوی مسلمانِ و فعال رسانه‌ای آمریکایی تلاش کنند. 
مسئول بسیج رسانه استان قزوین خاطرنشان کرد: از مسئولان وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درخواست داریم تمام تلاش و سعی خود را برای رهایی هر چه سریعتر این بانوی خبرنگار بکار گیرند.


انتهای پیام

captcha