سند آمایش 25 استان به تصویب رسیده است
کد خبر: 3791747
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
دین پرست:

سند آمایش 25 استان به تصویب رسیده است

گروه اجتماعی - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از تصویب برنامه مطالعاتی (سند آمایش سرزمینی) 25 استان کشور خبر داد.

سند آمایش 25 استان به تصویب رسیده است
به گزارش ایکنا از ایلام، بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در دهلران گفت: هر استانی که طالب توسعه واقعی است باید چند شرط را دنبال کند که یکی از مهمترین این شروط داشتن طرح آمایش سرزمین است.
وی افزود: رسیدن به تعادل و توازن توسعه تا زمانیکه این طرح در استان ها و سطح کشور اجرایی نشود ، امکانپذیر نیست و این یک اصل اجتناب ناپذیر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار سازمان برنامه و بودجه تاکنون 25 استان کشور این برنامه مطالعاتی در آنها تصویب شده است.
دین پرست از عدم تصویب این طرح در 6 استان خبر داد و یادآور شد: ایلام هم یکی از این استان هاست اگرچه اذعان می شود این طرح در استان تصویب شده اما در جلسه روز پنجشنبه بررسی می شود ولی سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته آنرا تائید نکرد.
وی در خصوص ساماندهی بازار و کالاهای مورد نیاز مردم و اخلال افراد سودجو هم گفت: همه مسئولان و وزرای جهاد و صنعت، معدن و تجارت و استانداران اذعان دارند که از حیث تامین کالاهای اساسی مردم مشکلی وجود ندارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از ابلاغ دستورالعمل تنظیم بازار پایان سال توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: این دستورالعمل به استانداران ابلاغ شده ولی در یکی دو کالا که نوسانات و مشکلات دارند همه در تلاشیم زمینه دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز فراهم شود.
انتهای پیام
captcha