نگاهی به گلچین مصاحبه‌های ایکنا قزوین در سالی که گذشت
کد خبر: 3797470
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

نگاهی به گلچین مصاحبه‌های ایکنا قزوین در سالی که گذشت

گروه فعالیت های قرآنی- در این گزارش می توانید گلچینی از مصاحبه‌های منتشر شده در ایکنا قزوین در سالی که گذشت، را مشاهده کنید.

نگاهی به گلچین مصاحبه‌های ایکنا قزوین در سالی که گذشت

به گزارش ایکنا از قزوین، شما می توانید گلچینی از عناوین مصاحبه‌های کار شده در این خبرگزاری-شعبه قزوین را در سالی که گذشت مشاهده و با کلیک بر عناوین هر مصاحبه و گفت و گو آن را مطالعه کنید.

از دیدنش متعجب و خوشحال شدم، اینکه مردمانی هستند که صدای اذان را در هر کجای عالم که هستند لبیک گفته و سجاده بندگی و عبودیت را بر سنگ‌فرش زمین پهن می‌کنند تا قامت ببندند در برابر بزرگی و عظمت حضرت حق.

****
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل ارشاد استان قزوین گفت: یکی از تبعات ناخوشایند کاهش بودجه تضعیف فعالیت‌های مؤسسات است، چرا که طبق آمار مؤسسات کل کشور ، در سال‌های اخیر بسیاری از مؤسسات ورشکسته شده یا نتوانسته‌اند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.
****
مؤسسه قرآنی مجمع‌الحافظین قزوین گفت: حفظ قرآن کریم سختی‌های خاص خود را دارد و شاید ماه‌ها طول بکشد تا یک نفر بتواند یک جزء را حفظ کند؛ لذا اگر در طرح ۱۴۵۲ با محوریت جزء ۳۰ تأکید بر تعداد و آمار نباشد و بیشتر بر کیفیت برنامه تمرکز کنند طرح خوبی خواهد بود.
****
حافظ کل قرآن کریم از استان قزوین گفت: وقتی مقام معظم رهبری از لزوم وجود ۱۰ میلیون حافظ در کشور سخن گفتند یعنی باید این دغدغه برای همه چه دانش‌آموز، چه دانشجو و چه زن و چه مرد ایجاد شود.
****
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز گفت: علی‌رغم اخبار منتشره مبنی بر رایزنی مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآنی با نمایندگان دولت، بودجه قرآنی ۹۸ اعلام‌شده از سوی رئیس‌جمهور در هفته گذشته فقط ۲۷ میلیارد بوده که این بسیار ناامیدکننده است.
****
شاید تصور کنیم داشتن نقصی میان حواس پنجگانه، انسان‌ها را از هم تفکیک می‌کند اما سعید علی‌اکبری با تلاش و پشتکار نشان داد تفاوتش با سایر مردم به‌دلیل نداشتن حس بینایی نیست بلکه خداوند بصیرتی به او عطا کرده که بتواند با توکل راه را از چاه تشخیص دهد.
*****
مسئول قرآن و عترت صداوسیمای مرکز قزوین گفت: با حرف زدن نمی‌توان شاهد تربیت قرآنی بود و در این راه نیازمند هزینه کردن و برنامه‌های متنوع هستیم تا زمینه انعطاف بیشتر به سمت آموزه‌های قرآنی ایجاد شود.
****
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش ناحیه دو قزوین گفت: متأسفانه در مبحث آموزش تدبر قرآن در آموزش‌وپرورش ضعیف عمل کرده‌ایم و از سوی دیگر نیاز است در خانواده‌های ما به‌عنوان خانواده‌ای مسلمان و شیعه اهتمام جدی‌تری نسبت به آموزه‌های قرآنی به وجود آید چرا که دور بودن ما از قرآن نگران‌کننده است و زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد.
****
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین با انتقاد از کاهش ۷۰ درصدی بودجه قرآنی ۹۸ گفت: امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس ‌در حمایت از امور قرآنی بودجه‌های قرآنی را متحول کرده و برای سال آینده اعتباری شایسته قرآن تصویب کنند.
****
رئيس هیئت‌مدیره مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان قزوين گفت: به‌عنوان نماینده مؤسسات قرآنی استان خواهان تجدیدنظر دولت و نمایندگان مجلس در بودجه قرآنی هستیم چراکه اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است.
*****
یکی از زیباترین و تأثیرگذارترین انواع وقف در «حوزه قرآن» است چراکه هر گامی در این راستا برداشته شود بی‌شک جامعه را با فضای معطر و روح‌انگیز آیات الهی آشنا و نزدیک‌تر خواهد کرد؛ در این گزارش ایکنا یک نمونه‌ از کمک خیران در حوزه قرآنی را مورد بررسی قرار داده است.
*****

انقلاب اسلامی از نگاه جوان دهه هفتادی/ به زیبایی‌های انقلاب ایمان دارم

مجری قزوینی شبکه دو صداوسیما با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب نسل جوان است و من به آن ایمان دارم، گفت: به‌عنوان يک جوان دهه هفتادی می‌توانم بگویم انقلاب اسلامی اتفاق زيبايی در تاريخ کشورمان ايران است که باید آن را حفظ کرد و پویاتر و بانشاط‌تر از همیشه ادامه داد.

*****

مادران شهدا در «گهواره‌های نیلوفری» راوی سبک زندگی خویش شدند

نویسنده کتاب «گهواره‌های نیلوفری» گفت: در این کتاب تلاش شده است که بیش از خود شهدا به‌طور مشخص و خاص‌تر به شخصیت مادران و خواهران شهدا پرداخته شود؛ سبک زندگی، منش، شیوه‌های تربیتی و نحوه ارتباط مادران و خواهران شهدا با فرزندان و برادرانشان مدنظر ما بود.

*****
سکانس به سکانس زندگی یک پیشکسوت قرآن؛
جلسات قرآن خانگی؛ آغاز راه فعالیت‌های استاد قرآنی

«اکبر حاج فتحعلی» را همه به نام یکی از اساتید پیشکسوت و برجسته قرآنی می‌شناسیم. کسی که سال‌های بسیاری از عمر خویش را برای ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآن فعالیت کرده و با نوای دل‌نشین خویش آیات قرآن را قرائت می‌کند.

*****
تلفیق قرائت قرآن و پژوهش/ دوست دارم حسابدار شوم

علی قدسی، چهره قرآنی و پژوهشگری فعال است که افتخارآفرینی وی در عرصه‌های مختلف پژوهشی باعث شد تا بیشتر با این نوجوان قرآنی و پژوهشگر قزوینی آشنا شویم.

*****
سبک‌سری‌های جشنواره فیلم فجر قابل توجیه نیست

یک نمایشنامه‌نویس و بازیگر سینما و تئاتر بابیان اینکه ما در قالب هنر می‌توانیم رسالت انقلاب اسلامی را برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم، عنوان کرد: باید از طریق ابزار هنر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را برای نسل امروز بیان کرد تا آن‌ها در آینده در جهت حفظ و دفاع از انقلاب قدم بردارند.

*****
دستگیری «مرضیه هاشمی» ناشی از ترس آمریکا از بیداری اسلامی است

مسئول بسیج رسانه استان قزوین گفت: دستگیری بی‌دلیل مرضیه هاشمی، بانوی خبرنگار آمریکایی شاغل در شبکه پرس تی وی ایران نشان از ترس دولت آمریکا از بیداری اسلامی و عدم پایبندی آنها به اصول اولیه حقوق شهروندی دارد.

*****
کلیدی‌ترین نکته صوت و لحن برای داشتن یک قرائت دل‌نشین

احمد ابوالقاسمی با اشاره به جدیدترین و کلیدی‌ترین نکته صوت و لحن برای داشتن یک قرائت دل‌نشین اظهار کرد: اگر بتوان به‌درستی نکات جدیدی در صوت و لحن را شناخته و تمرین کنیم بی‌شک قرائت ما نیز بسیار دل‌نشین خواهد شد.

*****

رسوم قزوینی‌ها در ایام محرم از سیاه‌پوشان تا دید و بازدید هیئت‌ها

يك پژوهشگر و قزوین‌شناس گفت: از رسوم گذشته قزوینی‌ها در ايام ماه محرم در گذشته می‌توان به سیاه‌پوشان، دیدوبازدید هیئت‌ها و نعش کشان اشاره کرد.
*****
این مصاحبه‌ای خیالی با شهید «محمدحسن ماخانی» از شهدای رسانه استان قزوین به بهانه روز خبرنگار است تا از زاویه دید وی با رازهای زندگی او آشنا شویم.
*****
حجت‌الاسلام‌والمسلمين «علیرضا نجفی» از حافظان کل قرآن و از اساتید برجسته قرآنی گفت: هر حافظی زمان حفظ و مرور هر آیه چه سوره بزرگ و چه سوره کوچک باید همیشه حواسش به شماره جزء و اسم سوره باشد. اگر بتواند شماره آیه و شماره صفحه را هم حفظ کند بسیار در اینکه بتواند نام سوره‌ها را در ذهن داشته باشد کمک‌کننده خوبی خواهد بود.
*****
یک بانوی سادات قزوینی گفت: آن‌ها که از نسل شجره طیبه سادات هستند با دیگران فرق دارند و این تفاوت به‌گونه‌ای زندگی سادات را سخت می‌کند، همان‌گونه که سادات از دیگران انتظار دارند که احترام آن‌ها را حفظ کنند؛ خودشان هم باید حرمت اجداد خودشان را نگه دارند؛ چون جامعه ما نگاه ویژه‌ای به سادات دارد؛‌ سادات باید اخلاق و رفتارشان متأثر از اجدادشان باشد.‌
*****
نماینده کشورمان در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام گفت: هدف‌گذاری که برای آینده‌ام انجام داده‌ام این است که بتوانم به مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در ۱۳۹۹ راه‌ یابم و با یاری خداوند متعال نماینده ایران در مقطع بزرگسالان باشم.
*****
مسئول آموزش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برگزاری نمایشگاه‌های قرآن در استان‌ها و تهران به تکرار مکررات رسیده و موجب شده تا حتی برای اهل نمایشگاه قرآن هم خسته‌کننده و بدون جذابیت باشد.
*****
حجت‌الاسلام‌والمسلمين «علیرضا نجفی» از حافظان کل قرآن و از اساتید برجسته قرآنی گفت: ایام نوروز فرصتی است تا کودکان، نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان به استراحت و لذت‌های موردعلاقه‌ شان بپردازند، پس با اِعمال تکالیف سنگین در این ایام باعث دل‌زدگی حافظ نشوید. پیشنهاد ما برنامه مختص ایام تعطیلات نوروز است.
*****
نویسنده «کتاب یادت باشد»، زندگی سرداران «محمدرضایی» را به‌عنوان موضوع محوری جدیدترین اثر خود با محوریت انتظار در دست نگارش دارد.
*****
استاد پیشکسوت قرآن مرحوم «عبدالله احمدی‌موقر» ارتباط نزدیکی با امام خمینی(ره) داشت به‌گونه‌ای که یک‌بار امام راحل به ایشان گفت: «عبدالله؛ با این صدای خوب و اخلاقی که داری قرآن را به همه به‌ویژه کودکان یاد بده»؛ از آن زمان ایشان در تدریس قرآن فعال بودند.
مدرس تدبر در قرآن در قزوین گفت: همواره به کسانی که در وادی تدبر وارد می‌شوند توصیه می‌کنم آنچه فراگرفته‌اند را برای دیگران ‌هم بیان کنند تا همه بتوانند در حد وسع خود از کرانه بی‌کران دریای قرآن بهره ببرند؛ در این میان پسندیده آن است که نخست مادر خانواده تدبر را فرا بگیرد تا بتواند در بستر خانواده آن را عملیاتی کند.
*****
«اسلم بن عمر ترکی قزوینی» تنها شهید ایرانی و جزو ۷۲ تن شهید کربلا است که در عاشورا در جوار امام حسین(ع) حضوری اثرگذار داشت.
*****
شب یلدا با سنت‌های زیبایی چون صله‌رحم و دید‌و‌بازدید، احترام به بزرگان، همدلی و صمیمیت در خانواده، تلاوت قرآن کریم، خواندن اشعار پسندیده و نیکو، تفأل به ابیات دیوان حافظ گره‌خورده که هر کدام از این سنت‌ها و آداب پسندیده و نیکو در دین مبین اسلام نیز بسیار مورد توجه و تأکید است.
*****
مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین گفت: تفکر جهاد دانشگاهی باید معرفی شود و در استان‌ها حضور خود را به اثبات برساند و این‌گونه نباشد که در سالگرد تأسیس، خود را معرفی کند بلکه باید همواره با ادارات کل استان مرتبط باشد و جهادی عمل کند و منتظر بخشنامه اداری نباشد.
انتهای پیام
captcha