نگاهی به گلچین یادداشت‌های ایکنا قزوین در سالی که گذشت
کد خبر: 3797471
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

نگاهی به گلچین یادداشت‌های ایکنا قزوین در سالی که گذشت

گروه فعالیت‌های قرآنی- در این گزارش می‌توانید گلچینی از یادداشت‌های منتشر شده در ایکنا قزوین در سالی که گذشت، را مشاهده کنید.

نگاهی به گلچین یادداشت های ایکنا قزوین در سالی که گذشت

به گزارش ایکنا از قزوین، شما می‌توانید گلچینی از عناوین یادداشت‌های کار شده در این خبرگزاری-شعبه قزوین را در سالی که گذشت مشاهده و با کلیک بر عناوین هر یادداشت آن را مطالعه کنید.

اقرا به نام عشق یا ایها الرسول؛
غوغای زمین و آسمان در زادروز ۱۴۹۳ سالگی پیامبر مهربانی

این روزها غوغایی از زمین و آسمان به واسطه میلاد برترین انسان عالم بر پاست؛ میلاد شخصیتی بزرگ که لزوم تأسیس دانشکده پیغمبرشناسی را در دنیا به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرده تا در ذیل آن به عمق شخصیت والای وجودی و رهنمودهای پیامبر خاتم(ص) دست یابیم.
*****
رجب؛ بهار خودسازی

نوید روح‌بخش و قدسی آمرزش و بخشش الهی در ماه پر خیر و برکت رجب به گوش می‌رسد، ماهی كه می‌توان آن را فصل نیایش و بهار خودسازی، ماهی از جنس نور، عشق، حضور و نو شدن، ماهی که ماه نیایش، بندگی، عبودیت و مناجات است برشمرد.

*****
احیای سنگر فراموش‌شده/ طرحی نو دراندازیم

بی‌شک تغییر کارکردهای مسجد در جامعه امروز متناسب با نیاز جامعه می‌تواند آن را به‌عنوان بلندگویی قدرتمند در مسیر مطالبه‌گری و اعلان نیازها و دغدغه‌های عموم مردم معرفی کند تا افزون بر مرکزیت عبادى بتواند در مسیر مرکزیت فرهنگى، سیاسى و ادارى نیز نقش‌آفرینی کند؛ پس لطفاً درب‌های مساجد برای رجعتی دوباره به اصل خویش باز شود.

*****
«دکمه» گمشده ای از پَرِ لباسش کم است!

ما شما را به یک پویش بزرگ دعوت می‌کنیم، پویشی که یک تلنگر بزرگ برای یکایک افراد جامعه به‌ویژه مسئولان دارد برای توجه به نکته‌ای که به‌سادگی از آن غفلت شده است: «پویش دکمه...»

*****
نان آجر کُن نباشیم!

در سال «حمایت از کالای ایرانی» کارگران و تولیدکنندگان کشورمان چشم بر خرید من و تو دارند، نان آن‌ها را آجر نکنیم!

*****
آیا امشب لیلة‌الرغائب است؟

ماه رجب از فردا جمعه آغاز می‌شود و این نزدیکی موجب شده برخی در شب لیلة الرغائب امسال بین امشب یا پنجشنبه هفته بعد به تردید بیافتند.
*****
سرگذشت خبرنگار قزوینی در ۲۵ آذر ۸۲/ آمد بهار جان‌ها

۲۵ آذرماه سالروز ورود ولی و مقتدای ما مقام معظم رهبری به استان قزوین است؛ روزی که شاید برای هر کدام از هم‌استانی‌های ما یادآور خاطره‌ای دلنشین باشد، اما سرگذشت خبرنگار قزوینی در این روز شنیدن دارد!

*****
زمزمه ناب وحدت در یکی از مفرح‌ترین اعیاد مسلمین

در گردهمایی عظیم نماز عید فطر مؤمنان در یک صف واحد احساس اتحاد، یکپارچگی و نزدیکی بیشتری به هم می‌کنند؛ در حقیقت عید فطر روز جشن و شادی و اجتماع و همیاری مسلمانان نسبت به یکدیگر و یک رزمایش و مانور عظیم عبادی- سیاسی است که برگزاری متمرکز آن می‌تواند تجلی‌گر وحدت و انسجام مسلمین باشد.

*****
مردم چشم‌انتظار شما هستند/ میز خدمتتان کو!

شما مسئول محترم؛ به چالش «در بین مردم» دعوتید لطفاً میز خدمت و پاسخگویی خود را در فضای بیرون از دفترتان ببرید.

*****
دلت را به پنجره فولاد «باب الحوائج» گره کور بزن

بیست‌و‌پنجمین روز رجب، مرثیه‌خوان داغ مردی است که هر لحظه زندگی‌اش، خنجری بود بر قلب آنان که نخل تناور امامت را سوخته می‌خواستند، این نوشتار دست توسلی است به سوی هفتمین دلیل خداوند در زمین!

*****

نقش خانواده در طوفان بزهکاری فرزندان

طوفان همیشه باغچه را در معرض خطر قرار می‌دهد اگر ریشه‌های درخت تنومند خانواده از بنیاد دچار تزلزل نباشد شاخه‌های جوان را باکی از به یغما رفتن میوه شکوفه‌ها نیست؛ با رعایت اصول و شیوه‌های صحیح تربیتی و اخلاقی خواهیم توانست به شکوفایی این درخت امیدوار باشیم و برگ و بار آن را در مسیر وزش نسیم سعادت و آرامش قرار دهیم.

****
چرا در تدوین بودجه متوسل به نظریات نخ‌نمای غربی‌ها می‌شویم

متأسفانه در بودجه سال ۹۸ برخورد غیرمتوازن دولت با بخش‌هایی که سال‌ها روند رشد مشخصی داشته‌اند باعث می‌شود تا این ذهنیت در مخاطب تقویت شود که اقدام برای کاهش بودجه قرآنی نه اقدامی سهوی، که عمدی بوده و ناشی از سهل‌انگاری نیست، بلکه ناشی از تفکری است که در پشت تدوین بودجه سال‌های اخیر وجود دارد.

*****

۲۵ ایده تک خطی برای فعالان فرهنگی مسجد در فاطمیه

در ایام سوگواری حضرت زهرا (س) ۲۵ ایده تک خطی برای فعالان فرهنگی مسجد گردآوری شده است.

*****
چله انتظار در آدینه یلدا/ دعا کنیم

يلدای ۹۷ به بلندای شب‌های انتظار رنگ و بوی مهدوی به خود گرفته و چه زیباست ثانیه‌های انتظار در بلندترين شب سال گره بخورد به انتظار برای به سر رسيدن تاريكی و ظلمتی به بلندای تاريخ با ظهور حضرت موعود.

*****
بازخورد انتشار یک عکس در فضای مجازی/کاش مسئولان یاد بگیرند

بازنشر انعکاس عکس حضور امام جمعه قزوین در بازار آن هم بدون محافظ در فضای مجازی واکنش‌های متفاوت اما امیدبخشی را به دنبال داشت.

انتهای پیام 

captcha