نگاهی به گلچین اخبار ایکنا قزوین در سالی که گذشت
کد خبر: 3797473
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

نگاهی به گلچین اخبار ایکنا قزوین در سالی که گذشت

گروه فعالیت های قرآنی- در این گزارش می توانید گلچینی از اخبار منتشر شده در ایکنا قزوین در سالی که گذشت، را مشاهده کنید.

نگاهی به گلچین اخبار ایکنا قزوین در سالی که گذشت

به گزارش ایکنا از قزوین، شما می توانید گلچینی از عناوین اخبار کار شده در این خبرگزاری-شعبه قزوین را در سالی که گذشت مشاهده و با کلیک بر عناوین هر خبر آن را مشاهده کنید.

وفاپور با بیان اینکه مؤسسات، مجامع و مهدهای قرآنی از لحاظ بودجه در ضعف کامل هستند، گفت: با وجود مشکلات مالی فراوان این مؤسسات از لحاظ روحیه و همت در اوج هستند و در این مسیر خسته نشده‌اند.
*****
انگلیس به عنوان پشتیبان و طراح کودتا، نقش زیادی در روی کار آمدن رضاخان داشت. آنها پس از جنگ جهانی اول به دنبال تسلط بلامنازع بر ایران بودند و با عدم موفقیت در قرارداد ۱۹۱۹ و پیروزی بلشویک‌ها در روسیه، تصمیم گرفتند با روی کار آوردن رژیمی در ایران، منافع خود را در منطقه حفظ کند».
****
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در ستاد اقامه نماز گفت: در اجلاسیه نباید فاتحه نماز را بخوانیم بلکه باید شروعی برای گام‌های مهم و بلند در راستای اقامه نماز در جامعه باشد.
****
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: در سال جاری با شعار حمایت از کالای ایرانی، بسط استفاده از کالاهای ایرانی و فرهنگ‌سازی و بسترسازی در استفاده از آن موردتوجه جدی قرارگرفته است تا گامی بلند در اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری برداشته شود.
****
یک بار بازرسی از طرف وزیر وقت آموزش‌وپرورش برای بازدید از دبیرستان‌‌های شهر قزوین آمد. وقتی وارد این دبیرستان شد با اکثریت دخترهای محجبه روبه‌رو گردید. ابتدا فکر کرده بود دبیرستان اسلامی است. بعد از سؤال از رئیس دبیرستان متوجه شد دبیرستان دولتی است و با عصبانیت به رئیس دبیرستان اعتراض کرد.
*****
دانشجویان عرب زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) همزمان با نخستین سالگرد پیروزی عراق بر گروهک تروریستی داعش به جشن و شادمانی پرداختند.
******
کرسی تلاوت قرآن «آیات فاطمی» ویژه بانوان با مشارکت خبرگزاری ایکنا در قزوین برگزار شد.
*****
در بخش‌هایی از کتاب «استاندار بصره» به حضور گروگان‌های آمریکایی لانه جاسوسی آمریکا در قزوین اشاره شده است.
*****
پدر شهید حججی با بیان اینکه ما بازماندگان باید با الگو‌گیری از شهدا در مسیر انقلاب با جدیت بیشتری قدم برداریم، گفت: در معرفی شهدا باید تلاش کنیم به‌دوراز نگاه سلیقه‌ای به بیان واقعیت زندگی آن‌ها آن‌طور که شایسته شهدایمان است بپردازیم تا بدین واسطه ارتباط لازم بین نسل امروز با سیره و فرهنگ و سبک زندگی شهدا ایجاد شود.
*****
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: یکی از نکات قابل‌توجه در عرصه خبر که باید از آن پرهیز کرد، بی‌تفاوت بودن است چراکه همه ما در داخل کشور برادر هستیم، اما در برابر دشمن باید دقت کنیم تا خبری نزنیم که وحدت و همبستگی و آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد.
*****
مراسم استقبال و تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم حاج «حمید محمدرضایی» با حضور گسترده مردم شهیدپرور قزوین برگزار شد.
*****
در نشست «زندگی عاشقانه در قرآن» که به همت ایکنای استان قزوین به‌صورت ویژه برای بانوان شب گذشته، ۴ دی‌ماه در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، در خصوص ترویج سبک زندگی قرآنی برای دانشجویانی که در سن ازدواج قرار دارند مطالبی بیان شد.
*****
مرکز نیکوکاری مسجد امام علی(ع) واقع در منطقه هادی‌آباد قزوین، حمایت از نیازمندان منطقه را از یک خانوار شروع کرد و امروز چشم امید ۴۰۰ خانوار به این مرکز نیکوکاری است.
*****
روزهای ابتدایی دی‌ماه ۵۷ برای مردم قزوین روزی سرنوشت‌ساز و حساس محسوب می‌شد چرا که مردم دین‌مدار استان قزوین همگام با مردم سراسر کشور و در تبعیت از فرمان امام و مقتدای خود میدان مبارزه را با گوشت و خون خود برای رژیم شاهنشاهی تلخ و سیاه کردند تا این روزها نیز مانند نگینی در کارنامه مردم مبارز قزوین بدرخشد.
******
سعید علی‌اکبری کلیشمی، حافظ کل قرآن کریم از استان قزوین، نماینده ایران در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام شد.
*****
جشن بیست‌سالگی مهدهای قرآنی قزوین با حضور مسئولان، حافظان و فعالان قرآنی استان برگزار شد.
مسئول قرارگاه اسکان، تغذیه مراسم اربعین در مسیب عراق گفت: توسعه حرم و بارگاه حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) یکی از پروژه‌های ستاد بازسازی است که در نجف اشرف در حال انجام است که با افزوده شدن صحن حضرت زهرا(س)، وسعت حرم مطهر آن حضرت ۲۰ برابر شده و به عنوان بزرگ‌ترین سازه زیارتی مسقف دنیا معرفی خواهد شد.
«محمدیوسف درویشی»، حافظ کل قرآن کریم از استان قزوین به دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت راه یافت.
مقنی با اشاره به برگزاری طرح بشارت ۱۴۵۲ در کشور گفت: بیش از بیست دستگاه مرتبط با راهبری شورای توسعه قرآنی دورهم جمع شده‌اند تا با یک هم‌افزایی در کشور شاهد ایجاد فضایی برای نیل افراد مختلف به سمت حفظ قرآن و به‌ویژه جزء سی باشیم.
****
عضو هیئت‌ علمی علوم و قرآن و حدیث دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با انتقاد از اینکه گاهی ما آن‌قدر که به دیگران اعتماد و باور داریم به خدا و خالق خود نداریم، گفت: باید به این باور برسیم که بهترین تدبیرکننده در تمامی امور زندگی برای همه ما خداوند است که می‌خواهد از طریق امتحان و ابتلاء بندگان خود را رشد دهد.
همایش حافظان قرآن کریم و آئین تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن استان قزوین برگزار می‌شود.
مسئول مركز تربيت مربي حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: چقدر زیباست با خداوند عهد و پیمان ببندیم که روز بدون قرآن برای ما روز بدون اکسیژن باشد، لذا همت کنیم و از ۲۴ ساعت شبانه‌روز حداقل پنج دقیقه زمان را به‌ عنوان سهم قرائت و تدبر در قرآن قرار دهیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان قزوین گفت: خبرگزاری ایکنا با توجه به حوزه تخصصی خود در حوزه قرآن می‌تواند در مباحث مختلف نگاهی کارشناسانه و تحلیلی داشته باشد.
انتهای پیام 
captcha