احساس عطش به مصلح واقعی از جنبه‌های مهم انتظار/ بشریت را برای ظهور آماده کنیم
کد خبر: 3805169
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

احساس عطش به مصلح واقعی از جنبه‌های مهم انتظار/ بشریت را برای ظهور آماده کنیم

گروه معارف- یکی از کارشناسان و پژوهشگران مذهبی قزوین با تأکید بر اینکه باید گام‌به‌گام محدوده دید خود را در امر ظهور و انتظار گسترش دهیم، گفت: برای گسترش دادن فرهنگ انتظار در سطح عالم باید یک دید جهانی داشته باشیم چرا که امروز بشریت نیازمند منجی است و باید کل بشریت را برای این مهم آماده کرد.

احساس عطش به مصلح واقعی از جنبه‌های مهم انتظار/ باید بشریت را آماده ظهور کنیم
زهرا مشاط از کارشناسان و پژوهشگران مذهبی در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان میلاد امام زمان (عج) با اشاره به لزوم آماده بودن منتظران آن امام غایب از نظر اظهار کرد: انتظار 2 بعد دارد که نخستین بعد آن این است که منتظر مصلح باید خود نیز صالح باشد و در مقوله خودسازی تلاش و همت خود را بکار ببرد.
وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری بر خودسازی، جامه سازی و تمدن سازی اشاره و تأکید داشتند که موضوع خودسازی، صالح بودن و کار روی خود در تمام امور دنیوی و یا اخروی دارای اهمیت بسیار است و باید در زندگی خود به کار ببریم.
مشاط دومین بعد انتظار را چنین ترسیم کرد: احساس عطش و نیاز کردن به مصلح واقعی را می‌توان از دیگر جنبه‌های انتظار دانست چرا که بشریت از ابتدای تشکیل آن همواره نیازمند راهنما است و ظهور دولت به‌حق و جهانی امام زمان (عج) را می‌توان حلال همه مشکلات و جوابگوی همه نیازهای بشر برشمرد.
وی با اشاره به این آیات قران کریم که «إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا» ادامه داد: به عنوان یک منتظر واقعی امر ظهور باید هر لحظه این توقع را داشته باشیم که مسئله ظهور نزدیک است و به‌زودی رخ خواهد داد و آن را دور از زمان و عصر خویش نبینیم بااین‌حال در طول زمان چشم‌انتظاری نباید از امر ظهور ناامید شد.
این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه امیدبخشی را می‌توان از ابعاد اصلی انتظار دانست، گفت: امید داشتن به اینکه امر ظهور امام زمان (عج) برای آینده دور نیست باعث می‌شود تا همه ما آن را نزدیک به زندگی خود بدانیم از این‌رو خود را مشغول به زندگی کنیم و بگوییم حالا در آینده ببینیم چه خواهد شد.
وی تصریح کرد: باید خود را مؤثر در تعجیل و یا تأخیر قضیه فرج امام عصر (عج) دانسته و در این امر دخیل بدانیم چرا که دعا کردن و چشم‌انتظار بودن و دائم از خداوند خواستن می‌تواند زمینه ظهور زودتر آن حضرت را رقم بزند.
مشاط با تأکید بر لزوم تقویت این دو بعد انتظار عنوان کرد: عجزولابه دسته‌جمعی برای نشان دادن خواسته خود بی‌شک در جلو افتادن امر ظهور مؤثر است از این‌رو اگر به دسته‌جمعی خواهان ظهور باشیم این امر برای ما به جلو خواهد افتاد و در غیر این صورت امر ظهور در همان زمان خود رخ می‌دهد.
این کارشناس و پژوهشگر مذهبی یادآور شد: جامعه سازی و تمدن سازی شاه‌کلیدهای توفیق حکومت دینی است، برای همین بسیاری از بزرگان نیز بر آن تأکید داشته و کار بر روی زندگی جمعی کردن را دارای اهمیت و ارزش بسیار می‌دانند.
 وی افزود: اجتماع قلوب را می‌توان در بعد جامعه سازی مورد توجه قرار داد لذا آموزش و یادگیری و فراگیری زندگی جمعی و تمدن سازی و به عبارتی دیگر عملیاتی کردن گام دوم انقلاب اسلامی باید همواره مورد توجه باشد.
مشاط در پایان با تأکید بر اینکه باید گام‌به‌گام محدوده دید خود را در امر ظهور و انتظار گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: برای گسترش دادن فرهنگ انتظار در سطح عالم نباید آن را در وجود خود یا خانواده و یا جامعه خود محدود کنیم بلکه باید یک دید فرای آن و جهانی داشته باشیم چرا که امروز بشریت نیازمند منجی است و باید کل بشریت را برای این مهم آماده کرد.
انتهای پیام 
captcha