تشریح برنامه‌های هفته خبرنگار در فارس/ از تكريم شهدا تا افتتاح كتابخانه تخصصی رسانه
کد خبر: 3831250
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

تشریح برنامه‌های هفته خبرنگار در فارس/ از تكريم شهدا تا افتتاح كتابخانه تخصصی رسانه

گروه اجتماعی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به تشریح برنامه‌های هفته خبرنگار پرداخت و گفت: این برنامه‌ها از 12 تا 18 مردادماه در سطح شیراز و شهرستان‌های فارس اجرا می‌شوند.

به گزارش ایکنا از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 8 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش رو بودن هفته خبرنگار به تشریح برنامه‌های این روز پرداخت و گفت: تلاش داریم تا امسال برنامه‌های هفته خبرنگار را متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار كنیم.
وی با بیان اینكه برنامه‌های هفته خبرنگار از روز شنبه، 12 مردادماه آغاز می‌شود، گفت: نخستین برنامه این هفته ادای احترام خبرنگاران به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای شیراز است؛ همچنین در این روز نمایشگاه عكس عكاسان خبری در ایستگاه مترو نمازی افتتاح خواهد شد.
سهرابی، برپایی جشن عمومی به‌مدت سه شب در بلوار چمران از ساعت 20 تا 22؛ افتتاحیه نمایشگاه عكس عكاسان خبری انجمن صنفی در محل این انجمن را از دیگر برنامه‌های هفته خبرنگار اعلام كرد و گفت:‌ در روز یكشنبه دیدار با 2 نفر از پیشكسوتان رسانه فارس خواهیم داشت.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، از برپایی نشست خبری جشنواره مطبوعات در روز دوشنبه خبر داد و گفت:‌همچنین در این روز از برخی از رسانه‌های استان فارس نیز بازدید به عمل خواهد آمد.
برپایی نشست كتابخوان رسانه از ساعت 10 تا 12 روز سه شنبه، راه‌اندازی كتابخانه تخصصی رسانه، برپایی كارگاه آموزشی با عنوان «خبر خوب» در شیراز و شهرستان‌ها، كارگاه آموزشی سبك‌های مدرن خبرنویسی در روز چهارشنبه از ساعت 9 تا 12 و 13 تا 16 و برپایی جشن روز خبرنگار در روز پنج‌شنبه، 17 مردادماه در هتل هما از دیگر برنامه‌هایی بودند كه سهرابی از آن‌ها نام برد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: پایان‌بخش برنامه‌های هفته خبرنگار نیز پیاده‌روی خانوادگی در بلوار چمران در روز جمعه از ساعت 7 تا 9 صبح همراه با اهدای جوایز ارزنده خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشكلات صنف خبرنگاران اشاره كرد و گفت: یكی از مهم‌ترین مشكلات خبرنگاران عدم امنیت شغلی است كه در چند سال گذشته معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به این قضیه ورود كرده تا بتواند این دغدغه را مرتفع كند و در این كار توانست با بسته‌های تشویقی به مدیران رسانه‌ها و صاحبان امتیاز رسانه‌ها حق بیمه خبرنگاران را پرداخت كند.
سهرابی با بیان اینكه وزارت ارشاد تمام سهمیه بیمه خبرنگاران را پرداخت می‌کند، گفت:‌ البته بخشی از خبرنگاران نیز از طریق صندوق حمایت از هنرمندان،‌ نویسندگان و روزنامه‌نگاران بیمه می‌شوند.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس توجه به دغدغه‌های معیشتی را از دیگر موارد مطرح شده برای صنف خبرنگاران برشمرد و گفت: درباره این موارد انتظار داریم تا انجمن صنفی خبرنگاران و خانه مطبوعات در طول سال جلسات مستمری برگزار كند تا مشكلات خبرنگاران از طریق این دو تشكل پیگیری شده و به سرانجامی برسد.
وی، خبرنگاران را بال‌های دستگاه‌های اجرایی توصیف كرد و گفت: شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه‌هایی اجرایی و انعكاس آن به مردم و مسئولان از دیگر رسالت خبرنگاران است لذا دستگاه‌هایی اجرایی باید قدر خبرنگاران را بیشتر بدانند.
سهرابی همچنین به مبحث سواد رسانه‌ای اشاره كرد و گفت: یكی از مسائل و مشكلاتی كه در حوزه رسانه‌های استان فارس به وفور یافت می‌شود همین مسئله سواد رسانه‌ای است كه در این راستا دوره‌هایی را با همكاری مركز آموزش وزارت ارشاد برگزار كردیم.
وی با تأكید بر اینكه ارشاد در كنار خانه مطبوعات و انجمن صنفی خواهد بود تا مسائل و مشكلات خبرنگاران به حداقل برسد، گفت: یكی از اقدامات بسیار خوبی كه از سال گذشته انجام شد اجرای قانون آگاهی‌ها بود كه با دستور وزیر كشور، وزیر ارشاد و طبق ابلاغ استاندار، مخرج تمام آگهی‌های ثبتی و دولتی برای ارسال به رسانه‌های مكتوب از طریق اداره‌كل ارشاد شد.
سهرابی تأكید كرد: دغدغه ما از اجرای این طرح حمایت از رسانه و پشتیبانی از خبرنگاران است که در سال98 محقق شد و 90 درصد دستگاه‌های اجرایی استان در آن با ما همكاری كردند.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین به جایگاه خبرنگاران در دستگاه‌های اجرایی اشاره كرد و گفت: اكثراً مدیران دستگاه‌هایی بحث شناسایی خبرنگاران را مطرح و اعلام می‌كردند كه خبرنگارانی در نشست‌های خبری آنان حضور می‌یابند كه هیچ هویتی ندارند لذا از ارشاد برای شناسایی خبرنگاران حقیقی كمك خواستند.

تشریح برنامه‌های هفته خبرنگار در فارس/ از ادای احترام به شهدا تا افتتاح كتابخانه تخصصی رسانه
وی با بیان اینكه تمام رسانه‌های دارای مجوز را به دستگاه‌های اجرایی استان اعلام كردیم، گفت: در سایت erasaneh.ir اسامی تمام خبرنگارانی كه بیمه شده‌اند موجود است لذا دستگاه‌هایی اجرایی می‌توانند از طریق این سایت درباره وضعیت خبرنگاران استعلام بگیرند.

يادآور می‌شود، در پايان اين نشست از پوستر هفته بزرگداشت خبرنگار در شيراز رونمايی شد. 
انتهای پیام

captcha