«سازمان دانشجویان» بر تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه تأکید دارد
کد خبر: 3833281
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

«سازمان دانشجویان» بر تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه تأکید دارد

گروه فرهنگی ــ مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قزوین گفت: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در سال 1377 به‌منظور ساماندهی و توسعه مشارکت دانشجویان در زمینه‌های مختلف شکل‌گرفته است و با «تأکید بر تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه و به‌خصوص در نسل جوان و دانشجویان دانشگاه‌ها» در چند حوزه اصلی ورود کرده است.

سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی فرصتی برای رشد دانشجویان

سمیه بکشلو، مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قزوین، در گفتگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: شعبه این سازمان در استان قزوین از ابتدای سال 1394 فعالیت خود را آغاز نموده است و در حال حاضر بیش از صدها دانشجو به‌صورت فعال در این سازمان مشغول به فعالیت هستند. این سازمان با «تأکید بر تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه و به‌خصوص در نسل جوان و دانشجویان دانشگاه‌ها» در چند حوزه اصلی ورود کرده است.

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قزوین افزود: چهار کانون مناظرات دانشجویی فارابی، چراغ مطالعه، خیریه مهربان و محیط زیست هما به‌صورت فعال در جهاد دانشگاهی واحد قزوین قرار دارند.

وی با بیان عرصه فعالیت کانون‌های جهاد دانشگاهی گفت: کانون مناظرات دانشجویی فارابی بستری برای پرداختن به مقوله پراهمیت آزاداندیشی برای دانشجویان فراهم ساخته است و نیز کانون چراغ مطالعه به یار مهربان اما غریب این روزها یعنی کتاب می‌پردازد.

این مسئول خاطر نشان کرد: کانون خیریه مهر باران نیز برای جذب انگیزه‌های پاک و خیر دانشگاهیان فعالیت می‌کند و اعضای کانون محیط زیستی هما برای نجات زمین و زمینیان آستین همت خود را بالا زده‌اند البته لازم به ذکر است که کانون طراحی لباس بانو با پرداختن به مسئله بزرگ فرهنگی و تمدنی مهمی به نام لباس توانسته است این موضوع را به‌عنوان نمادی از فرهنگ و هویت ملی در جامعه احیا کند.

وی با بیان آیین‌نامه کانون‌های جهاد دانشگاهی گفت: کانون‌ها محدودیتی برای عضوگیری در دانشگاه‌های استان ندارند و دانشجویان از هر دانشگاهی می‌توانند عضو این کانون‌ها شوند. در همین راستا اقداماتی به‌منظور ارتباط و عملیاتی کردن مأموریت‌های سازمان دانشجویان در دانشگاه‌ها و نیز پر کردن خلأهای فرهنگی دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

بکشلو در پایان بیان کرد: شناسایی دانشجویان مستعد و علاقه‌مند به فعالیت در دانشگاه‌ها متناسب با اهداف سازمان دانشجویان در واحد قزوین، برگزاری جلسات هم‌اندیشی به‌منظور مشارکت دانشجویان و افزایش بهره‌وری، مکاتبات اولیه با معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و ارائه برنامه‌های جاری سال تحصیلی، برگزاری جلسات حضوری با معاونت‌های فرهنگی علاقه‌مند به مشارکت با سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و بررسی ظرفیت‌ها و امکانات سایر مراکز جهت انجام فعالیت‌های مشترک فرهنگی از جمله فعالیت‌های جهاد دانشگاهی واحد قزوین است.

انتهای پیام

captcha