مساجد از ظرفيت بسيار بالايي براي تبيين فرهنگ غدير برخوردار هستند
کد خبر: 3836045
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

مساجد از ظرفيت بسيار بالايي براي تبيين فرهنگ غدير برخوردار هستند

ذوالقدر با بيان اينكه معضلات و بحران ها در جامعه در سايه تفكر غدير مرتفع مي شود، گفت: مساجد از ظرفيت بسيار بالايي براي تبيين فرهنگ غدير برخوردار هستند.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «سيده فاطمه ذوالقدر» در مورد تقويت فرهنگ غدير گفت: تبیین واقعه غدیر به عنوان زیربنای فرهنگ غنی اسلامی برای نسل جوان و آینده ساز بسیار ضروری است.باید گفت همه معضلات، بحران‌ها و،تهدید ها و تحریم ها ،تنها در سایه تفکر غدیر مرتفع می گردد.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: هر مناسبتی در این راستا، ظرفیت گسترده ای برای ارتقاء سطح محبت و ولایتمداری در جامعه خواهد بود. تبیین واقعه غدیر خم نقش به سزایی در گسترش فرهنگ ولایت و پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب دارد.

وي ادامه داد: توسعه برنامه های آموزشی در بحث غدیر به خصوص با استفاده از سایت ها و فضای مجازی که این روزها در میان جوانان کاربرد بسیار دارد و برنامه ریزی برای گسترش دامنه برنامه ها، توجه ویژه به جوانان در اجرای آنها، تبیین غدیر و فلسفه وجودی آن و مقابله با تهاجم فرهنگی می تواند از جمله اقدامات پیش روی مسئولین باشد. وي با بيان اينكه همه ما در تبیین فرهنگ غدیر مسئول هستیم بيان كرد: نباید از هیچ تلاشی براي تبيين فرهنگ غدير فروگذار نماییم.

ذوالقدر در مورد نقش مساجد در تقویت این فرهنگ گفت:  اهميت ولايت و امامت بايد به خوبي در جامعه بیان شود و دهه ولايت فرصتي ارزنده براي تبيين جايگاه ولايت و وحدت در جهان اسلام است. تبیین واقعه غدیر به عنوان زیربنای فرهنگ غنی اسلامی برای نسل جوان و آینده ساز بسیار ضروری است.

وي تاكيد كرد: واضح است که مساجد که مکانی مقدس و جایگاه انجام بسیاری از مناسک و مراسم مذهبی است برای این تبیین،ظرفیت بسیار دارند. وي اضافه كرد: رمز ماندگاری واقعه عاشورا مردمی بودن آن است؛ در مساجد هم می توان اجرای برنامه ها را به مردم سپرد و آنان را ترغیب نمود که درگرامیداشت این مناسبت ها پیشگام شوند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: مسجد  به عنوان مهم‌ترین پایگاه فرهنگی،‌فلسفه وجودی غدیر را تجلی می بخشد و اگر مساجد ما از حمایت جدی و مستمر مسئولین برخوردار شوند، سبب افزایش سلامت و عاملی برای اصلاح جامعه می گردد.

وي خاطر نشان كرد: البته این موضوع سال ها است در بزرگداشت مناسبت هایی مثل ایام کرامت و ولایت مشاهده شده است و انتظار است که هر چه بیشتر تقویت گردد و توسعه یابد.

انتهای پیام

captcha