نمایشگاه قرآن قزوین پاییز دایر می‌شود
کد خبر: 3836687
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
خبر خوش برای جامعه قرآنی استان قزوین؛

نمایشگاه قرآن قزوین پاییز دایر می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ با موافقت و حمایت معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، نمایشگاه قرآن قزوین در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

نمایشگاه قرآن قزوین پاییز دایر می‌شود

به گزارش ایکنا منطقه قزوین، عصر امروز 30 مرداد نشست هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی استان قزوین با عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اسماعیلی مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در این نشست اظهار کرد: اینکه اولین جلسه رسمی و تخصصی خود را در خدمت مدیران مؤسسات و فعالان حوزه قرآن و عترت هستم را به فال نیک می‌گیرم.

وی افزود: امیدوارم بستری فراهم شود که بتوانیم به وظایف خود در قبال قرآن کریم جامه عمل بپوشانیم.

مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: هنر یکی از ابزارهای تأثیرگذار در ترویج ارزش‌های دینی و اعتقادی است لذا تلاش خواهیم کرد در این راستا گام‌های بلندی برداشته شود.

این مسئول با بیان اینکه برای موفقیت در انجام وظایف خود نیازمند یاری و همراهی مدیران مؤسسات و فعالان قرآنی استان قزوین هستیم، گفت: انتظار ما این است که با یاری فعالان فرهنگی در عرصه‌های مختلف بتوانیم به اهداف مدنظر برسیم.

اسماعیلی اعلام کرد: یکی از مطالبات مسئولان و مدیران حوزه قرآن و عترت استان قزوین برپایی نمایشگاه قرآن است لذا اعلام می‌کنم دوازدهمین نمایشگاه قرآن استان قزوین در فصل پاییز سال جاری برگزار خواهد شد.

یک سوم هزینه اجرایی این نمایشگاه را متقبل می‌شویم

عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این خصوص ضمن اعلام حمایت خود از برگزاری نمایشگاه قرآن در استان قزوین عنوان کرد: برای هر چه‌بهتر برگزار شدن این نمایشگاه نیاز به مشارکت استانداری، نهادها و سازمان‌های فرهنگی و دینی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا یک‌سوم هزینه اجرایی این نمایشگاه را متقبل خواهیم شد که امید است با مشارکت دیگر مسئولان استان در آبان ماه سال جاری مردم استان قزوین شاهد برپایی نمایشگاهی مناسب و باشکوه باشند.

از سال ۹۲ تاکنون نمایشگاه جامع قرآنی در قزوین نداشتیم

سلیمانی رئیس انجمن قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز طی سخنانی بیان کرد: قزوین یک شهر مذهبی است که بزرگانی را در حوزه فعالیت‌های قرآنی دارد که در کشور زبانزد هستند.

وی اضافه کرد: تا سال ۹۲ در حدود ۱۲ نمایشگاه قرآن به‌صورت کلان و جامع در استان قزوین برگزار شد که متأسفانه بعدازآن نتوانستیم نمایشگاهی درخور و جامع در این حوزه داشته باشیم.

سلیمانی اظهار امیدواری کرد: در صورت حمایت مسئولان استان آمادگی برگزاری نمایشگاهی با کیفیت و جامع در سطح استان را داریم و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز در این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام

captcha