مبارزه با استکبار جهانی نوعی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است
کد خبر: 3838629
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

مبارزه با استکبار جهانی نوعی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: قیام امام حسین (ع) به ما می‌آموزد که امروز اگر با اسرائیل و آمریکا و ظلم و استکبار جهانی مبارزه کنید یعنی در مسیر امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر قرار دارید.

مبارزه با استکبار جهانی نوعی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه امام حسین (ع) فرمودند: «زمان آزمایش حقیقی و بر سر دوراهی قرار گرفتن است که دین‌داران واقعی شناخته می‌شوند» اظهار کرد: در مواقعی همچون دفاع از انقلاب، پرداخت وجوهات شرعی، انجام رسالت‌های دینی، دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم و مستکبر، دین‌دار و غیر دین‌دار از هم شناخته خواهند شد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: قیام امام حسین (ع) به ما می‌آموزد که امروز اگر با اسرائیل و آمریکا و ظلم و استکبار جهانی مبارزه کنید یعنی در مسیر امربه‌معروف و نهی از منکر قرار دارید، نه اینکه بنشینید مذاکره کنید و به دشمن چراغ سبز و روی خوش نشان دهید و تحویلشان بگیرید، این رویه افتادن به دام شیاطین است.

وی گفت: هرکس که می‌گوید امربه‌معروف و نهی از منکر به چه معناست؛ با مراجعه به سیره اباعبدالله و حماسه حسینی می‌تواند این حقیقت را دریابد؛ بنابراین امربه‌معروف و نهی از منکر یعنی «هیهات من الذله»؛ یعنی بیعت نکردن با هر یزیدی در هر زمانه‌ای.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: پیروان امام حسین (ع) نباید در مقابل غارت بیت‌المال، خلاف‌ها، ظلم‌ها و فاصله بین بندگان و محرومان و زیاده خواهان سکوت کنند؛ نباید اجازه داد برخی در میان پول و ثروتی که با ظلم و ستم جمع کرده‌اند بمیرند و برخی از محرومان و مظلومان در فقر و سختی زندگی خود را سپری کنند.

وی با اشاره به هفته دولت تصریح کرد: آرزوی شیعه در طول تاریخ این بوده که دولت کریمه برقرار شود؛ انبیای الهی و پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) و سیدالشهدا (ع) پیشتاز برپایی دولت کریمه بودند و ما نیز منتظر هستیم که امام زمان (عج) برای برپایی دولت کریمه ظهور کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در دولت کریمه هرکس که مسلمان‌تر است عزیزتر خواهد بود و هرکس رو به نفاق دارد در دولت کریمه امام زمان (عج) جایی ندارد، از خدای متعال درخواست داریم که همواره دعوت‌کننده به‌سوی حق باشیم و شایستگی و لیاقت را در خود ایجاد کنیم تا جزو منتظران حقیقی ظهور در دولت کریمه منجی عالم بشریت باشیم.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: روز مبارزه با تروریسم هم‌زمان با سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر نام‌گذاری شده؛ قصه تروریسم شبیه دزدی است که فرار می‌کرد و زمانی که مردم او را تعقیب می‌کردند و می‌گفتند دزد را بگیرید خود دزد هم فریاد می‌زد، دزد را بگیرید! سردمداران تروریسم دولتی و کسانی که داعش را به جان ملت‌های مسلمان انداختند به معنای واقعی تروریسم را در دنیا تقویت و تجهیز می‌کنند اما شعار مبارزه با تروریسم سر می‌دهند.

وی گفت: امروز برخی از خودی‌ها باوجود پیشینه عملکرد جنایتکاران و تروریست‌ها می‌گویند باید با این افراد مذاکره کنیم و سر میز گفت‌وگو بنشینیم، این نگاه جهالت یا نوکری دشمن است. نگاه کسی که گمان می‌کند با سردمداران کفر و نفاق و تروریسم دولتی و داعشی و کودک کشان در یمن می‌تواند مذاکره کند تا کارها پیش رود؛ نگاهی عین جهالت یا خیانت است.

انتهای پيام

captcha